سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم درخت‌کاری تهران؛

کاشت 70 درخت دوستی با حضور 70 سفیر کشورهای مختلف

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: 150 اصله درخت با عنوان درخت دوستی با حضور سفرای کشورهای خارجی در نمایشگاه شهر آفتاب کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرام گیل آبادی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران در مراسم درخت کاری تهران، کلانشهر دوستی که امروز(دوشنبه) با حضور سفرای کشورهای خارجی در شهر آفتاب برگزار شد با بیان این‌که مجموعه فرهنگی نمایشگاهی شهر آفتاب بزرگ‌ترین مجموعه نمایشگاهی در خاور میانه است اظهار داشت: نمایشگاه کتاب همزمان با نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در اردیبهشت ماه افتتاح می‌‍شود.

وی با بیان این‌که طبق سال‌های گذشته در تهران مراسمی برای ایجاد پیوندهای دوستی بین کشورها به واسطه کاشت درخت برگزار می‌شد، افزود: این مراسم هر ساله به همت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و همچنین همکاری سازمان‌های بین المللی برگزار می‌شود.

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به هدف این مراسم تصریح کرد: این امر با هدف گسترش فضای سبز در تهران با حضور سازمان‌های بین المللی و سفارتخانه‌های کشورهای خارجی برگزار شد و همه این سفیرها همراه با پرچم خود درختی را با عنوان درخت دوستی در شهر آفتاب کاشتند.

گیل آبادی با بیان اینکه حدود 70 سفیر کشورهای مختلف و همچنین نمایندگان سازمان‌های بین المللی در این مراسم حضور داشتند ،یادآور شد: 70 درخت کاشته شد که این درختان با عنوان نماد دوستی موقعیتی را به عنوان حرکت‌های نمادین برای آینده فراهم می‌کنند.

وی افزود: 150 اصله درخت همراه با پلاک ثابت در این نمایشگاه کاشته خواهد شد تا به عنوان یک یادمان باقی بماند.

در ادامه این مراسم مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان این‌که 40 هکتار فضای سبز با گونه‌های گیاهی سازگار و ماندگار با شرایط آب و هوایی تهران در نمایشگاه شهر آفتاب کاشته شده است، اظهار داشت: این فضای سبز تا پایان اسفند ماه تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که در محدوده شهر آفتاب یک  کمربند فضای سبز ایجاد کنیم .

مختاری با تاکید بر این‌که توسعه 60 هکتار کمربند سبز در دستور کار این سازمان قرار دارد، تصریح کرد: پانزدهم اسفند ماه هزار هکتار کمربند فضای سبز در دامنه جنوبی البرز و محور شمالی شهید بابایی ایجاد شد.

به گفته وی اگر اراضی بلامعارض در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد در سال‌های آینده نسبت به تکمیل طرح کمربند سبز اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.