سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

بندر چابهار فرصتی برای توسعه روابط ایران و عمان

وزیر صنعت و تجارت عمان گفت: دو کشور عمان و ایران از طریق چابهار فاصله دریایی نزدیکی دارند و این همجواری فرصت مناسبی برای توسعه روابط در تمام زمینه‌ها و پیشرفت و آبادانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان؛ علی بن سعود السنیدی در سفر به چابهار افزود: علاقه و رغبت مسئولان رده‌های مختلف ایرانی به ویژه مسئولان بنادر و دریانوردی ایران برای همکاری‌های مشترک می‌تواند تاثیرات فراوانی برای ارتباط دریایی و ترانزیت و حمل و نقل کالا بین دو کشور عمان و ایران داشته باشد.
وی با بیان اینکه توسعه روابط ایران و عمان می‌تواند در سطح بین‌المللی موثر باشد ، ادامه داد: 2 کشور تصمیم قاطع برای حفاظت از منافع یکدیگر در مقابل حملات احتمالی و عداوت کشورهای منطقه را دارند و روابط و همکاری سیاسی خوبی بین دو طرف برقرار است.
سعودالسنیدی با بیان اینکه برای نخستین بار یک هیئت بلندپایه اقتصادی و تجاری از کشور عمان به بندر چابهار ایران سفر می‌کند، خاطرنشان کرد: در این سفر مدیران اجرایی شرکت کشتیرانی عمان، حمل و نقل کالا، شرکت عمان تل، صندوق ذخیره ملی، شرکت نفت، تجارت و ارتباطات، گمرک، ویزا و اقامت، پلیس، مدیران مناطق آزاد و تجار و بازرگانان ارشد حضور دارند.
وزیر صنعت و تجارت عمان ادامه داد: با سفر این هیئت بلندپایه ثابت کرده‌ایم که برای توسعه روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی جدی هستیم و به زودی با راه‌اندازی خط مسافری ایران و عمان تا قبل از پایان سال شمسی به رونق گردشگری منطقه کمک خواهیم کرد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.