دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: رسیدگی به پرونده گمرک چابهار با 9 جلد در دادگاه انقلاب در مراحل پایانی و بیشترین اتهام موضوع رشوه است بطوریکه یکی از متهمان این پرونده حدود 50 میلیارد تومان رشوه دریافت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان؛ محمد مرزیه با اشاره به روند پرونده گمرک چابهار ، افزود: پرونده گمرک چابهار به دادگاه ارجاع شده و هم اینک در شعبه اول دادگاه انقلاب در حال رسیدگی مراحل پایانی است.
  
وی با بیان اینکه متهم اصلی این پرونده مدیر وقت گمرک چابهار است، ادامه داد: در این پرونده متهمان زیادی مشارکت داشتند که عمدتا اتهام آنان دریافت و پرداخت رشوه و نقش داشتن در قاچاق است به طوری که متهمان یا معاونت در قاچاق کالا و یا خودشان مستقیما مباشرت داشتند.
  
وی تصریح کرد: این پرونده یکی از پرونده های حجیم بود که در 9 جلد تنظیم شده و در حال طی روند رسیدگی است و منتظر حکم دادگاه هستیم. 

مرزیه به پرونده اداره آب و فاضلاب چابهار نیز اشاره کرد و گفت : این پرونده در دست بررسی  است و دادستانی چابهار با ورود به این پرونده حدود پنج نفر را دستگیر کردند، در این پرونده به دلیل اینکه تصمیم دادسرا منوط به نظریه سازمان بازرسی بود موقتا متهمان با قرار وثیقه آزاد شدند و ما منتظر گزارش سازمان بازرسی در این پرونده هستیم. 

وی ادامه داد: دادستان چابهار اتهام این متهمان را اختلاس اعلام کرد اما تا زمانی که گزارش سازمان بازرسی اعلام نشود نمی توانیم نظریه قطعی اعلام کنیم. 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان درباره پرونده متهمان اداره اتباع و مهاجران خارجی ایرانشهر گفت: در این پرونده که اتهام رشوه مطرح است متهم با قرار وثیقه آزاد است و منتظر ارسال پرونده به دادگاه هستیم. 

مرزیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز استان بیان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در مرکز استان در زمینه پیشگیری از جرائم صورت گرفته است اما در این زمینه جای کار زیاد وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار