سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز،

افزایش ظرفیت ناوگان راه‌آهن جنوب در ایام نوروز

ظرفيت ناوگان راه‌آهن جنوب در ايام نوروزافزايش يافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز، مديرکل راه‌آهن جنوب گفت: در ايام عادي توسط 3 قطار جابجايي مردم انجام مي‌شود که به منظور رفاه حال مردم و تردد بيشتر مسافرين در ايام نوروز، يک قطار ديگر همه روزه به صورت رفت و برگشت به ناوگان حمل و نقل ريلي استان اضافه شده است.

عبدالکريم درويش زاده افزود: امسال شرايط ويژه‌اي را براي مسافرين در نظر گرفته‌ايم تا در پيک نوروزي مردم بتوانند به خوبي به وسيله قطار مسافرت کنند.

وي افزود: هر ساله در آستانه نوروز پيش‌بيني‌هاي خاصي انجام مي‌شود تا به اين ترتيب مسافرين بدون مشکل تردد کنند که افزودن قطار به ناوگان حمل و نقل ريلي استان و تجهيز ايستگاه‌ها و نمازخانه‌ها از جمله اين اقدامات است. 

درويش زاده تصريح کرد: پيک ايام نوروزي هر ساله از 25 اسفندماه تا 16 فروردين ماه سال بعد، ادامه دارد و پيش بيني مي‌کنيم امسال بيش از 120 هزار مسافر در مسيرهاي برون استاني و حدود 100 هزار نفر در مسيرهاي درون استاني به وسيله قطار جابجا شوند.
وي ادامه داد: 4 قطار محلي پرسرعت، کار جابجايي مسافران را در استان بر عهده دارند و متناسب با تقاضا تعداد سرويس‌هاي داخل استان قابل افزايش خواهد بود. 

درويش زاده در خصوص تهيه بليت براي ايام عيد عنوان کرد: اکثر بليت‌ها از حدود يک ماه پيش توسط مردم خريداري شده است اما در برخي از روزها و مسيرها ظرفيت خالي وجود دارد و مردم مي‌توانند نسبت به خريد اقدام کنند. 

وي با بيان اينکه نرخ بليت‌ها نسبت به روزهاي عادي تغييري نکرده است و مردم مي‌توانند با همان قيمت‌هاي پيشين بليت موردنظر خود را تهيه کنند، گفت: در ايام نوروز کشيک‌هاي نوروزي در ايستگاه‌ها مستقر خواهيم کرد که کنترل حرکت قطارها را بر عهده دارند و همچنين اگر مردم دچار مشکلي شوند، مي‌توانند براي حل مشکل مربوطه به اين مراکز مراجعه کنند. 

مديرکل راه آهن جنوب در خصوص توصيه به مردم در ايام نوروز خاطرنشان کرد: همچنين در صورت وقوع هرگونه مشکلي مسافرين مي‌توانند از طريق سامانه 1539 مشکل خود را مطرح کنند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.