سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

زنگ طبیعت در مدارس استان سمنان

زنگ طبیعت در نخستین روز گرامیداشت هفته منابع طبیعی با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در همه مدارس استان سمنان نواخته شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،همزمان با نخستین روز از هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری، زنگ طبیعت در مدارس استان سمنان به صدا در آمد.
 منطقه سمنان،مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این مراسم که با حضور مدیران استان در مدرسه مسکن مهر سمنان برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع‌طبیعی، اظهار کرد: همه اقشار جامعه و خصوصا دانش‌آموزان می‌توانند نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در این مهم داشته باشند.
محمدرضا جهان از آمادگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برای تعامل با منابع‌طبیعی استان خبر داد و افزود: حفظ منابع‌طبیعی و محیط‌زیست یک ضروزت انکارناپذیر در جهان امروز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تنها در سایه جلب مشارکت‌های مردمی است که می‌توان در حفظ منابع‌طبیعی و پایداری آن موفق شد، تصریح کرد: جلوگیری از تخریب خاک و تصرف‌های غیرقانونی اراضی ملی رسالت دیگری است که همه اقشار و از جمله دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند در آن نقش مهمی ایفا کنند.
جهان، با اشاره به حجم بالای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع در چند سال گذشته، یادآور شد: تجربه موفق همیار پلیس نشان داد دانش‌آموزان می‌توانند در بسیاری معضلات و مشکلات اجتماعی نقش مهمی داشته باشند و لذا دانش‌آموزان در معضلاتی همچون آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع،تخریب و تصرف زمین، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و مسائلی از این دست می‌توانند نقش بازدارنده‌ای داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به اجرای طرح همیار طبیعت در استان اشاره و خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در همین راستا تفاهمنامه‌ای با اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان منعقد کرده است.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.