سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

همدان آماده میزبانی از مسافران نوروزی

در شهر همدان ظرفیت هتل‌ها،‌ مهمان‌پذیر‌ها و مراکز رسمی اقامت محدود، حدود ۲۳ هزار نفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین افشاری معاون  برنامه ریزی فرمانداری این شهر با اعلام مطلب فوق در جلسه خدمات سفر شهرستان همدان، افزود: شهرداری همدان در 24 سرفصل برنامه‌های خود را ارائه کرده است، و با توجه به اینکه شهر متعلق به شهرداری است  امیدواریم این مجموعه میزبان خوبی برای مسافران نوروزی باشد.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی گردشگری به غیر از مبحث فرهنگی تولید ثروت و اشتغال است، یادآورشد: به همین منظور در اسکان نوروزی اولویت اول با جامعه هتلداران و مهمان‌پذیر‌ان این شهر است.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری همدان با بیان اینکه مازاد مسافران در مراکز آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی پیش‌بینی شده اسکان داده خواهند شد، خاطر نشان کرد: محور اصلی توسعه استان گردشگری است و یک پای ثابت این توسعه مراکز اقامتی به ویژه هتل‌ها هستند.

وی افزود: امیدواریم شهرستان همدان در نوروز 95بهتر از گذشته میزبان شایسته‌ای برای میهمانان نوروزی باشد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری همدان خواستار ارائه لیست کشیک ادارات و دستگاه‌ها تا هفته آینده شد و گفت: در نوروز گذشته برخی کشیک‌ها به ویژه در نانوایی‌ها خوب عمل نکردند که باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در بحث ترافیکی در برخی مسیر‌ها از جمله جاده گنجنامه، بلوار ارم و برخی روستا‌های گردشگری نیز باید تدابیری در نظر گرفته شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در دو بخش در خدمت مردم و مسافران در ایام نوروز خواهد بود.

جلال نانکلی با اشاره به طرح ملی ایمنی مسافران نوروزی یادآور شد: در این طرح جوانان در ورودی‌های شهر ارائه خدمات می‌کنند.

وی به استقرار خیمه‌های نماز در کنار پست‌ها استقراری اشاره کرد و افزود: کار‌های فرهنگی و فضای دوستدار کودک و ایستگاه کودک در کنار این پست‌ها ایجاد شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان بیان کرد: در بخش امداد و نجات نیز با تعاملات صورت گرفته در چند محور پایگاه امداد جاده‌ای با استقرار پزشک و درمانگاه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به استقرار پایگاه امدادی غرب کشور در پلیس راه گفت: در صورت ایجاد سانحه افراد می‌توانند برای دریافت امداد با سامانه 112 هلال احمر تماس بگیرند.

نانکلی خاطر نشان کرد: در مجموع روزانه 33 امدادگر در طرح امداد و نجات و چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی امداد و نجات و امداد هوایی در ایام نوروز فعال هستند.

جانشین معاونت عملیات نیروی انتظامی شهرستان همدان نیز اظهار کرد: از 25 طرح، چهار طرح توسط نیروی انتظامی در ایام نوروز و روز‌های باقیمانده پیش‌بینی شده است.

محمد بیات ادامه داد: چهار طرح در چهارشنبه آخر سال، جمعه آخر سال،‌ ایام نوروز و سیزدهم فروردین توسط 18 ایستگاه کنترل انتظامی اجرا می‌شود.

وی به جمع‌آوری 70 نفر از معتادان اشاره کرد و تصریح کرد: امروز نیز تا ساعت 14، تعداد 70 معتاد جمع‎آوری شده و تا پایان نوروز در اختیار هستند.

جانشین معاونت عملیات نیروی انتظامی شهرستان همدان با بیان اینکه سرکشی مستمر از گردشگاه‌ها در ایام نوروز انجام خواهد شد، افزود: در تمام ایستگاه‌های نوروزی آموزش پیشگیری داده شده است.

فرمانده اردوگاه ابوذر نیز با بیان اینکه سال گذشته یک‎هزار خانواده در این اردوگاه اسکان داده شدند، گفت: 200 خانواده خدمات رایگان دریافت کردند.

علی جعفری خاطر نشان کرد: اردوگاه ابوذر با 200 هکتار وسعت و 3000 نفر ظرفیت نصب چادر قسمتی از مسافران را در خود جای خواهد داد.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.