سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

15 مورد پرونده در حوزه منابع طبیعی فسا

حدود 15 مورد پرونده در حوزه منابع طبیعی فسا تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان فسا گفت: از این تعداد 3 مورد در خصوص تخلفات چرای غیرمجاز دام مازاد و فاقد پروانه چرا و 12 مورد در زمینه تصرف اراضی ملی بوده که به دادگاه احاله شده است.
کشاورزیان افزود: 23 هکتار از اراضی تصرف شده هم خلع ید و رفع تصرف شده است.
وی همچنین از فعالیت یگان حفاظت، گروههای مستقر در مناطق جنگلی و مرتعی و همچنین تجهیز نیروهای بومی به وسایل اطفاء حریق خبر داد و گفت: امسال بیش از 10 مورد آتش‌سوزی در مراتع منابع طبیعی و محیط زیست فسا رخ داد که در این خصوص صدها هکتار از اراضی ملی در آتش سوخت .
کشاورزیان با بیان اینکه 326 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در شهرستان فسا وجود دارد که 80 درصد آن در شهرستان فسا است، اظهار کرد: از این میزان 264 هزار هکتار مرتع و 62 هزار هکتار جنگل طبیعی و اراضی جنگلی است.
ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا تاکید کرد : ظرفیت مراتع این شهرستان 100 هزار واحد دامی است؛ در حالی که بیش از دویست هزار دام از مراتع شهرستان فسا استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: پرونده ، حوزه ، طبیعی ، فسا ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
زنگنه اینالو . محیا
۰۸:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
با سلام . خواهشمند است طرح آبخیز داری و مهار ابهای سطحی بالا دست لوشانی روستای زنگنه قره بلاغ را هر چه سریعتر اجرایی نمایید جاری شدن سیلاب هر ساله چندین بار واقعا مردم روستا را اذیت می کند . با سپاس ا ز منابع طبیعی استان فارس .
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
سلام و خسته نباشید به برادران و خواهران خدمت گزار در اداره منابع طبیعی فسا . خواهشمند است نسبت به لایروبی و گود برداری رسوبات انباشته شده در مخزن بند های سنگی و ملاتی در منطقه قره بلاغ و کوههای زنگنه اقدام نمایند چون وقتی سیل جاری میشود در عمل کارایی و اثر بخشی که همان تقویت سفره های آب زیر زمینی میباشد را از دست داده است . با تشکر از توجه و پیگیری کارکنان صدیق و شریف منابع طبیعی .