سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باورهای غلطی که تصحیح نشده‌اند+تصاویر

چقدر جالب است که گفته‌های فردی در گذشته‌های دور که هیچ پایه و اساسی ندارند تبدیل به حقایقی می‌شوند که همه ما به آن اعتقاد داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوانچقدر جالب است که گفته‌های فردی در گذشته‌های دور که هیچ پایه و اساسی ندارند تبدیل به حقایقی می‌شوند که همه ما به آن اعتقاد داریم.

این گفته که کسی که دروغی می‌گوید با تکرار زیاد خودش هم دروغش را باورش می‌شود گویا مطلب درستی است. بیشتر ما تقریبا می‌شود گفت انسان‌های تنبلی هستیم چرا که ترجیح می‌دهیم حرف‌های دیگران را بدون تحقیق در مورد صحت و سقم آن قبول کنیم زیرا حاضر نیستیم کمی در مورد آن پرس و جو کنیم. مسائل زیادی وجود دارند که ما آن‌ها را بدون اطلاع از درستی آن به راحتی قبول کرده‌ایم به طوری که حتی به آن شک هم نمی‌کنیم.‌

نکته جالب این است که بعضی از این موارد در زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف دقیقا به یک شکل وجود دارد. در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

1. قلب: بسیاری از مردم همچنان براین باور هستند که قلب در سمت چپ قفسه سینه قرار دارد. در حالی که قلب در مرکز قفسه سینه قرارد دارد و رگ آئورت به سمت چپ تمایل دارد.



2. رعدوبرق: بعضی‌ها باور دارند رعد و برق یک مکان را 2 بار نمی‌زند. در حالی که این موضوع درست نیست برای مثال بلند ترین ساختمان نیویورک 100 بار در سال مورد اصابت رعد و برق قرار می‌گیرد.



3. آرنج: بسیاری از ما معتقدیم اگر آرنج دستمان به جایی برخورد کند باعث خنده ما میشود. اما ایم استخوان آرنج نیست که موجب خنده ما می‌شود بلکه عصبی در آن قسمت وجود دارد که با تحریک آن ما می‌خندیم.



4. خفاش: ضرب المثلی در زبان انگلیسی وجود دارد که می‌گوید آن فرد به کوری یک خفاش است یعنی به همان اندازه نمی‌تواند ببیند و این ضرب المثل سالهاست که استفاده می‌شود. در حالی که خفاشان به دید قوی شهرت دارند به طوری که شکارچیان ماهری در تاریکی شب هستند.



5. پرندگان: داستانی وجود دارد که می‌گوید اگر جوجه پرنده‌ای را در دست بگیرید بوی دست شما بر بدن جوجه می‌ماند و باعث می‌شود والدین جوجه آن را ترد کنند.



6. سرماخوردگی: سال‌هاست والدینمان در هوای سرد به ما هشدار می‌دهند تا در هوای سرد بدون کت و لباس گرم خانه را ترک نکنیم. در حالی که ثابت شده سرما باعث سرماخوردگی نمی‌شود بلکه عامل آن ویروسی است که در بدن وجود دارد. اما ممکن است سرما باعث شود بدن ما آنقدر ضعیف شود که این ویروس در بدن ما جولان دهد.



7.    شکستن بند انگشتان: ما شنیده‌ایم کسانی که انگشتانشان دستشان را می‌شکانند در آینده دار پارکینسون با آرتروز می‌شوند. اما این موضوع هم داستانی بیش نبوده و احتمالا کسی که اعصابش از صدای این کار خورد شده بوده این داستان را سرهم کرده‌است.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
مطالبتون صحیح و علمی نیست
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
4-خفاش
چشم خفاش اندامیه که خیلی پیشرفت نکرده. کور نیست ولی بینایی ضعیفی داره که البته بعضی هاشون هستن که امواج الکترومغناطیسی(فرا بنفش) رو میتونن تشخیص بدن و قدرت شکار هم به خاطر پژواک سازی هستش