سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرم‌افزاری که اضطراب والدین تحت درمان IVF را کاهش می‌دهد + تصاویر

به هنگام درمان IVF و چند هفته اول لقاح مصنوعی، والدین اوج استرس را سپری می‌کنند که یک نرم افزار تا حد زیادی مشکل آنها را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگران نوعی نرم افزار توسعه داده‌اند که می‌تواند مراحل اولیه شکل‌گیری نطفه جنین را به پدر، مادر و کادر درمانی به صورت تصویری نشان دهد.

گفتنی است، این نرم افزار به نام Em bryomobile مورد استفاده بیش از 500 زوج نابارور که تحت درمان IVF قرار دارند، قرار گرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، نرم افزاری طراحی شده است تا با کاستن از میزان نگرانی والدین آنها را در جریان مراحل رشد و شکل‌گیری جنین قرار دهد.

این کار می‌تواند بویژه از استرس مادر بکاهد و باعث افزایش موفقیت روش درمانی IVF شود.

این نرم افزار توسط محققان اسپانیایی ساخته شده است. هدف از طراحی این نرم افزار کمک به پدر و مادر برای مشاهده فرایند درمان در طول دوران بارداری است.

اساس این فناوری استفاده از یک embryoscope است که در داخل دستگاه انکوباتور مخصوص رشد نطفه قرار می‌گیرد و حاوی یک دوربین است. 

این دوربین هر 20 دقیقه به مدت سه الی پنج روز پس از شکل‌گیری نطفه از آن عکس می‌گیرد و عکس را والدین می‌توانند بر روی گوشی هوشمند خود مشاهده کنند. 

نکته اساسی انجام این کار قبل از انتقال جنین به رحم مادر است. 

کارشناسان ساخت این نرم افزار را در پاسخ به سوالات بی‌شمار و مداوم بیماران تحت درمان IVF برای دانستن اینکه جنین آنها تشکیل شده یا خیر انجام داده‌اند.


پژوهشگران اعتقاد دارند فاز اول درمان IVF به دلیل عدم کنترل پدر و مادر بر سلامت جنین و کاشت جنین خارج از رحم مادر برای والدین بسیار پراسترس است.

منبع دیلی میل



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.