سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

نجات 4 شهروند مشهدی از میان دود و آتش + تصاویر

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت : براثر آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی در بلوار جلال آل احمد 4 شهروند مشهدی که در ساختمان محبوس شده بودند با تلاش آتش نشنان از میان دود و آتش نجات یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آتش پاد دوم حسن جعفری افزود: به دنبال آتش سوزی ظهرامروزدر یک ساختمان مسکونی و اعلام آن به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 5 و 33 را به همراه 6 دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه واقع در بلوار جلال آل احمد اعزام شدند.

وی گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که حریق در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی پنج طبقه رخ داده و در پی آن 4 تن از ساکنین ساختمان در میان حرارت و دود گرفتار شدند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه آتش‌نشانان عملیات نجات و اطفای حریق را به شکل همزمان آغاز کردند، گفت: کانون آتش ترانس مهتابی در قسمت پذیرایی این منزل مسکونی بود.

                                     

آتش پاد دوم حسن جعفری با اشاره به نفوذ دود به طبقات فوقانی این منزل مسکونی گفت: با حضور آتش نشانان در محل و دستور تخلیه ساختمان، کلیه اهالی ساختمان به محل امن هدایت شدند.

وی نیز با اشاره به تاخیر در اطلاع رسانی وقوع آتش سوزی به سامانه 125 ، گفت: آتش‌نشانان در کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسیدند و با عملیاتی نفس گیر در زمانی نزدیک به هشت دقیقه موفق شدند بر شعله های سرکش آتش که بخش اعظمی از منزل را فراگرفته بود ، غلبه و کاملاً خاموش کنند .

 وی با بیان اینکه وقوع این آتش سوزی خسارت جانی نداشت،گفت: 2 بانوی جوان و 2 خردسال 10 و 11 ساله که در زمان وقوع آتش سوزی در منزل بودند در اثر شدت آتش سوزی به بالکن منزل پناه برده بودند با اقدامی ضربتی و با استفاده از دستگاه های تنفسی به همت نجاتگران اتش نشانی از میان دود و حرارت رهایی یافتند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درباره علت وقوع این آتش سوزی نیز گفت: در بررسی های اولیه کارشناسان و بنا بر اظهارات مالک منزل احتمال می رود سرایت آتش از ترانس مهتابی به تابلو نصب بروی دیوار و پس از آن به اقلام قابل اشتعال نظیر فرش ، مبلمان وموجب بروز این آتش سوزی شده باشد.

آتش پاد دوم جعفری با بیان اینکه علت دقیق وقوع این آتش سوزی و میزان خسارات با توجه به گستردگی ان نیازمند بررسی های دقیقتر می باشد ، خاطرنشان کرد : آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و تخلیه کامل دود، به عملیات خود خاتمه دادند. 

انتهای پیام/س








 

برچسب ها: شهروند ، آتیش ، دود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
مردم عزیز، شما را بخدا توهرخونه ای همه چیزپیدامیشه الا کپسول اطفاءحریق، چی میشه هرخانواده ای یک کپسول اطفاءحریق داشته باشه و به زن و بچه آموزش بده تا خدای نکرده اگه اتفاقی افتاد فورا خاموش کنن؟آتش درچنددقیقه زندگی رو که ازبین می بره هیچی جان زن و بچه ها به خطرمیفته، این که کار شاقی نیست، یک کپسول اطفاءحریق و آموزش به خانواده، البته هرماه پسول رو چک کنن که آیا پودر داره یا نه، هردوسه ماه یکبار بصورت تفریحی دربیرون ازخانه یک آتش روشن کنن و به زن و بچه ها آموزش بدن که چجوری آتش رو خاموش کنن.
صداوسیما هم هرهفته چنددقیقه ازشبکه های پربیننده طرز اطفاءحریق و مساول دیگه ایمنی منزل رو آموزش بده، این واقعا وظیفه رسانه ملی هست.