نفاق بستر نفوذ، تحجر، تشیع و اسلام آمریکایی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب نفاق را بستر نفوذ و تحجر و اسلام و تشییع آمریکایی دانست و بر ضرورت شناخت منافق تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی که امروز در تالار شهر برگزار شد، نفاق را بستر نفوذ، تحجر، تشیع آمریکایی و اسلام آمریکایی دانست و بر شناخت علائم آن تاکید کرد.

آیت الله محسن اراکی به بیان ویژگی های منافقان پرداخت و گفت: یک از علائم منافقان آن است که به جای اینکه مومنان را به عنوان صاحب اختیار خود انتخاب کنند و زیر چتر مومنان بروند زیر چتر اهل کفر می روند و خود را به جبهه کفر متصل می کنند و عزت و قدرت را با اتصال به آمریکا و غرب برابر می دانند.

وی با اشاره به آیات قرآن که عزت را از آن خدا و رسول و مومنان می داند، افزود:‌ تجربه در طول تاریخ نشان داده است که عزت با منافقان نیست و هویت مومنان هویت پذیرش ذلت نیست.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: جریان نفاق از به پیروزی رسیدن مومنان ناراحت می شود و در آن تشکیک ایجاد می کند و از شکست مومنان شادمان می شود.

آیت الله اراکی تصریح کرد:‌ قرآن برتری را از آن جبهه اسلام می داند اما تاکید می کند که بنا نسیت با معجزه پیروز شوید و پیروز شدن با پیروزی در برابر چالش ها به دست می آید و اگر پیروزی بی زحمت نصیب مومنان شود ایمان مخلص و واقعی از ایمان منافق شناخته نمی شود.

وی با بیان اینکه در مقابله با تحریمها و جنگ تحمیلی کاری کردیم که دشمنان در منطقه گرفتار شده و اعمال نفوذ خود را در عراق و سوریه و کشورهای خلیج فارس از دست دادند، گفت: جامعه عدل جامعه ای است که همه کارهای آن به جا و شایسته است چنین جامعه ای به راحتی به دست نمی آید و در دست به دست کردن های قدرت ها و صیقل خوردن ها ایجاد می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات منافقان ادعای داشتن ایمان به خدا و رسول خداست اما در عمل نافرمانی خدا و رسولش را می کنند، افزود: هر گاه حق با منافقان باشد خود را مطیع دین می دانند و اگر خدا و رسول خدا داوری جز آنچه مدنظر آنان است داشته باشند مدعی مظلوم واقع شدن می کنند.

آیت الله اراکی اصلی ترین مشکل مکاتب انبیاء الهی را مشکل نفاق دانست و تاکید کرد: همیشه بستر القائات شیطانی را نفاق ایجاد کرده است و مهم ترین خطری که از ناحیه نفاق پیچیده برمی آید و جزء بافت جامعه اسلامی می شود و در درون جامعه اسلامی مثل سرطانی که درون یک پیکر وارد می شود بدترین صدمه ها را وارد می کند همان القائات شیطانی است.

وی افزود: متحجران افرادی هستند که بخشی از دین را قبول دارند و به بخش های دیگر آن پایبند نیستند و اگر آنان به همه دین ایمان می آوردند جوامع اسلامی تا به این اندازه دچار مشکل نمی شد.

رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی یجاد اختلاف در جامعه اسلامی را از دیگر خصوصیات نفاق برشمرد و گفت: نتیجه نفاق بود که مسجد و خانه خدا و خانه رسول خدا تبدیل به محل توطئه و نفوذ شد و این نفوذ قلب جامعه اسلامی را هدف قرار داده بود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه نخستین اقدام نفوذ ایجاد تفریق و اختلاف در جامعه است،‌ گفت:‌ هر جا پرچمی برای ایجاد پراکندگی برافراشته می شود در زیر آن منافقی وجود دارد.

وی بیان اینکه یکی از عملکردهای همیشگی منافقین آسیب رساندن به بدنه جامعه اسلامی است،‌ افزود:‌ مقام معظم رهبری بارها بحث خودی و ناخودی را مطرح کردند و برخی از جاهلان می گفتند که ناخودی نداریم.

دبیر مجمع تقریب مذاهب با اشاره به آیات قران تاکید کرد: در قرآن بارها آمده است که از ناخودی ها همکاری، طرح مشورت و بازوی همیاری نگیرید چرا که منشا نفوذ هستند و از هیچ نقص و کاستی در کارشان دریغ نمی کنند.

آیت الله اراکی تاکید کرد:‌ اگر جامعه ما امروز دچار نفوذ نمی بود، وضعیت اقتصادی ما اینطور نمی شد و به دلیل کاستی ها و مشکلاتی که در وضعیت اقتصادی داریم برنامه ریزی های جامعه به نتیجه نمی رسد.

وی با تاکید بر اینکه می توان کینه نسبت به اسلام و دین و قران و نظام اسلامی را در حرفهای رسانه های منافق مشاهده کرد: گفت:‌ گفتمان منافقان گفتمان منطق نیست و گفتمان آن ها از کینه توزی نشات می گیرد.

دبیر مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه کسی که گمان می کند خط نفاق ممکن است نرم شود اشتباه می کند، گفت: دشمنان ما صراحتا اعلام دشمنی می کنند و ممکن است روزی از دشمنی خود دست بردارند اما جریان نفاق هیچ وقت دوستی نمی کند.

آیت الله اراکی تصریح کرد: برخی از گروه های جامعه معتقدند میانه ای از کفر و دین را برگزینند که این کاملا نادرست است چرا که این مساله دقیقا اسلام لیبرالیستی است و اگر جامعه ای دچار چنین نفاقی شود همانگونه که خداوند در قرآن وعده داده است دچار ذلت می شود.

در پایان از پوستر تصویرسازی شده آیت الله واعظ طبسی و آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی رونمایی شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: تحجر ، اسلام ، آمریکایی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار