سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

عطر بهار نارنج در کوچه باغ های ریگان پیچید

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت : شکوفایی درختان مرکبات و نارنج در بخش گنبکی شهرستان ریگان موجب شده که مسافران خسته جاده ترانزیتی ریگان -چابهار با استشمام بوی بهار نارنج چند روزی را در شهرستان ریگان اقامت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، پیمان جلالی اظهار داشت به دلیل گرم شدن هوا درختان بهار نارنج یک ماه زودتر به گل نشسته اند ویک ماه زودتر عطر بهار نارنج را به ریگان اوردند.

وی افزود: بیشتر باغات مرکبات شهرستان ریگان در بخش گنبکی ریگان وجود داردکه این بخش در حاشیه جاده ترانزیت ریگان چابهار وریگان ایرانشهر قرار دارد .

مدیر جهاد کشاورزی ریگان از رونق اسانس گیری بهار نارنج در این شهرستان خبر داد واظهار داشت: با گلدهی درختان اسانس گیری بهار نارنج در این شهرستان آغاز شده است .

جلالی افزود :کار اسانس گیری توسط اهالی بخش گنبکی انجام می شود که اسانس بهار نارنج گرفته وبه دیگر شهرستانهای استان ارسال می گردد .

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: در بخش گنبکی ریگان بیش از 3 هزار و 500 هکتار باغ مرکبات و نارنج وجود دارد که انواع مختلف مرکبات به دست می‌آید

وی افزود :با توجه به روی آوردن مردم در این فصل به تهیه عرق بهار نارنج به صورت سنتی خواستار راه‌اندازی کارگاه‌های اسانس گیری بهار نارنج در این بخش شد و گفت: با راه‌اندازی این کارگاه‌ها تهیه اسانس بهار نارنج از سنتی به صنعتی تبدیل می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: عطر ، بهار نارنج ، ریگان ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.