سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

شناسایی کانون بیماری تب برفکی در خوزستان

25 کانون بیماری تب برفکی در خوزستان شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل دامپزشکی خوزستان: برای پاکسازی کامل این کانون ها از این بیماری حدود 9 میلیارد ریال نیاز است.

مصطفی کنارکوهی افزود: بیماری تب برفکی یکی از مهم ترین بیماری های جمعیت دامی نشخوارکنندگان به ویژه گاو و گوساله محسوب می شود

وی گفت: وضعیت در خوزستان بهبود پیدا کرده اما برای مایه کوبی دام ها و جلوگیری از شیوع این بیماری در فصل آینده از هم اکنون باید اقدام کرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: برای مایه کوبی دام ها 500 دوز از این واکسن نیاز داریم و برای پاکسازی خوزستان از این بیماری حدود 9میلیارد ریال نیاز است.

کنارکوهی گفت: با توجه به کاهش تولید واکسن تب برفکی و مشکل تامین آن، شیوع تب برفکی در خوزستان از قبل پیش بینی و نسبت به آن هشدار داده شده بود.

وی افزود: کانون های بیماری در خوزستان بخش کوچکی را تشکیل می دهند و بیشتر کانون ها مربوط به بخش عشایری به ویژه دام های سبک است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با هدف مراقبت ویژه و کنترل این بیماری در امسال انجام اقداماتی از جمله جلوگیری از انتقال دام از مناطق پر خطر، مدیریت در کانون های بروز بیماری و مدیریت در مصرف واکسن موجود، سبب کاهش موارد آلودگی به این بیماری شد.

بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده، بسیار واگیردار و مشترک بین انسان و حیوان است .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.