سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

وقتی شهردار کرمان سفره دلش را در شورای شهر باز می کند!

شهردار کرمان شب گذشته به شورای شهر رفت تا لیست تمام فعالیت های انجام شده وموفقیت های مجموعه شهرداری را به سمع ونظر شورا برساند وی در این نشست از پروژه های عمرانی تا تملک اراضی تا بازسازی ها وتا آماده سازی شهر کرمان برای نوروز حرف زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی بابایی در این نشست گفت: روزانه 400 تن زباله جمع‌آوری می‌کند که 40 میلیون تومان هزینه دارد و یا برای تنظیف معابر شهر، هر روز یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه می‌کنیم.
شهردار کرمان یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری کرمان را توسعه و تجهیز منابع مالی دانست وی ادامه داد: رفتن به سمت تامین منابع مالی پایدار شهرداری از جمله عوارض خودرو، عوارض کسب و بیشه و عوارض پسماند در برنامه قرار گرفته و ما موفق شدیم  از همین محل، حقوق کارکنان شهرداری را پرداخت کنیم.

شهردار کرمان در ادامه، به برخی پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: از جمله‌ این پروژه‌ها، تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان بود که پروژه‌ی میدان آزادی وضعیت مناسبی دارد و فقط سه ملک در محدوده‌ی خیابان بهمنیار باید تملک می‌شد که با مالکان دو ملک توافق کردیم و یک ملک دیگر از طریق دستگاه قضایی در حال پی‌گیری است.

بابایی افزود: در تقاطع شهدای خلبان هم مشکل زمینی که متعلق به سپاه بود حل شد و یک زمین دیگر باقی مانده که در حال مذاکره با مالک هستیم تا با واگذاری زمین جایگزین، مشکل حل شود.


شهردار کرمان هم‌چنین خاطرنشان کرد: با قرارگاه خاتم هماهنگ کردیم تا در ایام نوروز کار تعطیل نشود و ساخت پروژه‌ها با سرعت ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به ساخت عرشه‌ی پل‌ها، راه‌اندازی کارگاه قرارگاه خاتم نیز بسیار مهم بود؛ ضمن این‌که قالب‌هایی که باید برای ساخت سگمنتال پل‌ها مورد استفاده قرار گیرد، باید از ایتالیا وارد شود که تاکنون شش قالب رسیده و بقیه‌ی قالب‌ها در حال ساخت است.
بابایی افزود: زیرگذر گنبدجبلیه هم تا پایان امسال و سه ماه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد که جا دارد از پیمان‌کار این پروژه تشکر کرد.
شهردار کرمان درباره‌ی پروژه‌ی میدان شهدا نیز گفت: فاز اول و دوم این پروژه به پایان رسیده و در حال کف‌سازی و نورپردازی است که تا عید نوروز به پایان می‌رسد.

شهردار کرمان به پروژه‌ی بام کرمان هم اشاره کرد و با بیان این‌که اولین محموله‌ی قطعات تله‌کابین نیز تخلیه شده است، گفت: کار در این پروژه نیز به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم تله‌کابین پردیسان قائم تا پایان این دوره از شورای اسلامی شهر کرمان به بهره‌براری برسد.

شهردار کرمان پی‌گیری پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری را نیز یکی از اولویت‌ها برشمرد و گفت: پروژه‌ی بهار رضوی که 650 پارکینگ را در چهار طبقه تامین می‌کند، در حال ساخت است
.

بابایی افزود: ساختمان مرکزی شهرداری کرمان هم، با سرعت خوبی در حال ساخت است و تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به سامان‌دهی قلعه‌های دختر و اردشیر هم اشاره کرد و گفت: در این محدوده نیز بخش زیادی از مخروبه‌ها را جمع‌آوری کردیم و تا سال آینده، دو فضای سبز دیگر در این محدوده ساخته می‌‌شود
.

شهردار کرمان افزود: میدان کوثر وضعیت نامناسبی داشت که طراحی جدید میدان انجام و سنگ‌فرش شده است؛ ضمن این‌که نورپردازی میدان به شکل ویژه‌ای در حال انجام است.

بابایی ادامه داد: میدان کوثر تا پایان امسال به‌سازی و زیباسازی می‌شود.


شهردار کرمان به بازگشایی مسیر بولوار ذغال‌سنگ با هماهنگی شرکت ذغال‌سنگ هم اشاره کرد و از ساخت بولواری عمود بر بولوار ذغال‌سنگ که نقش مهمی در ترافیک شهرک مطهری دارد، خبر داد.


بابایی درباره‌ی حل مشکل آب‌های سطحی در هنگام بارندگی نیز گفت: با ساخت چهار کیلومتر کانال که برای سال آینده پیش‌بینی شده، تا حدود زیادی مشکل آب‌های سطحی شهر کرمان حل می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ ناوگان اتوبوس‌رانی، تغییر و نصب کیوسک‌های اتوبوس‌رانی در سطح شهر با هم‌کاری بخش خصوصی، بازسازی 50 دستگاه اتوبوس که تاکنون 25 اتوبوس آماده شده و نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس با استفاده از نیروی انسانی و امکانات موجود، از دیگر اقدمات شهرداری است.

شهردار کرمان ادامه داد: 500 هزار کرمان‌کارت نیز آماده شده که ظرف روزهای آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بابایی گفت: شهروندان می‌توانند از کرمان‌کارت برای پرداخت کرایه‌ی تاکسی و اتوبوس، پرداخت هزینه‌ی استفاده از وسایل شهربازی، پارکومتر و سایر موارد شهری استفاده کنند.


تکمیل نرم‌افزار کرمونی‌یار، اجرای نرم‌افزار تحت‌وب صدور قبض‌های بهای خدمات پسماند و به‌روز کردن سایت شهرداری کرمان را شهردار کرمان به‌عنوان برخی دیگر از اقدامات شهرداری برشمرد و با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: ایستگاه شماره هشت آتش‌نشانی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

بابایی افزود: تکمیل ایستگاه شماره هشت آتش‌نشانی، به‌سازی ورودی‌های ایستگاه‌های آتش‌نشانی، برگزاری مانورهای مختلف آتش‌نشانی و خرید تجهیزات امداد و نجات چاه و کوه با هزینه‌ی 100 میلیون تومان، از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه است.

وی ادامه داد: بدنه‌سازی بازار بزرگ کرمان، بهره‌برداری از مدرسه‌ی حیاتی و کف‌سازی کوچه‌ها و معابر اطراف بازار نیز از اقدمات انجام گرفته در محدوده‌ی بافت تاریخی شهر کرمان است.

شهردار کرمان به فعالیت‌های انجام گرفته در ایام مختلف از جمله دهه‌ی فجر نیز اشاره کرد و گفت: به مناسبت ایام دهه‌ی فجر، کارهای نویی انجام شد و مورد استقبال و تقدیر مسئولان مربوط قرار گرفت.

بابایی هم‌چنین از راه‌اندازی بازارچه‌ی ابوذر در ایام عید نوروز خبر داد.

وی گفت: وسایل شهربازی کرمان هم استانداردسازی شده است؛ ضمن این‌که مجموعه‌ی حیات‌وحش و آکواریوم نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

شهردار کرمان واگذاری مجموعه‌ی تولید گل‌وگیاه به بخش خصوصی و واگذاری تامین نیروی انسانی سازمان پارک‌ها و فضای سبز به‌صورت حجمی به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات در دستور کار بیان کرد.

بابایی افزود: پی‌گیری بازگشایی محور گلبازخان، خرید سهم مشاع حمام باغ‌لـله، تدوین برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی شهرداری کرمان و شروع عملیات ممیزی شهر کرمان نیز از دیگر اقدمات انجام گرفته و در دست اقدام شهرداری کرمان است.

شهردار کرمان گفت: هم‌چنین 15 برنامه‌ی فرهنگی برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.