سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

دستگیری قاچاقچیان عتیقه در قم

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت:6 قطعه تاریخی مربوط به هزاره اول و دوره اسلامی از دو قاچاقچی در قم کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عیسی رضایی با اعلام این خبر گفت: قاچاقچیان آثار تاریخی در نظر داشتند که ۶ قطعه از آثار تاریخی شهر دیگر را به یک خریدار اشیای عتیقه در قم بفروشند که با هوشیاری تیم‌های یگان حفاظت این اداره کل مورد پیگیری قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: جانشین فرماندهی یگان حفاظت و عوامل یگان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با مدیریت صحیح طی عملیاتی از وجود قاچاقچیان آثار تاریخی در قم اطلاع پیدا کرد و با تعامل نیروی فرماندهی انتظامی استان قم اقدام به دستگیری این افراد کرد.

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: این دو قاچاقچی به همراه پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و آثار کشف شده در اختیار این اداره کل قرار گرفت.

وی با اشاره به مشخصات آثار کشف شده،بیان کرد: کاسه بزرگ از جنس سفال به رنگ خاکستری، دو عدد دیکچه از جنس سفال به ارتفاع ۱۱ و ۱۳ سانتی متری سه پایه منقوش به رنگ قرمز، پیاله از جنس سفال به ارتفاع ۱۰ سانتی متر دسته دار به رنگ خاکستری، لیوان پایه دوکمه‌ای از جس سفال دسته دار لبه خاکستری که این پنج قطعه مربوط به دوران هزار اول هستند.

وی گفت: بشقاب لعاب دار از جنس سفال مربوط به دوره اسلامی مایل به رنگ آبی از دیگر اشیاء کشف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خواستار همکاری مردم با این اداره کل شد و تصریح کرد: مردم باید در حفظ اماکن تاریخی که بخشی از هویت ملی کشورمان است تلاش کنند و در صورت اطلاع از اقدامات مشکوک در اطراف آثار تاریخی با شماره‌های ۳۷۲۱۲۲۸۰ و ۷۲۱۳۶۶۰ برای پیگیری تماس حاصل کنند تا تیم‌های یگان این اداره کل حضور پیدا کنند. 

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قم ، دستگیری ، قاچاقچیان ، عتیقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.