سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوستن 150 روحانی به شبکه استقرار خراسان رضوی

کارشناس مسئول امورمبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: به منظور انجام برنامه های فرهنگی در روستاهای بالای ۲۰۰ خانواری 150 روحانی جدید به شبکه استقرار در خراسان رضوی پیوستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام رحمتی افزود: این مبلغان پس از انجام مراحل جذب و گزینش آزمون های منبر، مرثیه خوانی، قرائت قرآن و نماز به ۱۵۰ روستای شهرستانهای استان خراسان رضوی به مدت ۱ سال اعزام شده اند.

وی گفت:مهمترین فعالیت های روحانیون اقامه نماز جماعت ۳ نوبت در مدارس، برگزاری مراسم و تعظیم شعائر الهی، ترویج فرهنگ کتابخوانی، اجرای گفتمانهای دینی در مساجد و مدارس، راه اندازی هسته های فرهنگی جوان، آشنا نمودن اقشار مختلف با معارف دینی و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) و مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن با استفاده از امکانات موجود در روستا از طریق تعامل نمودن با مسئولین محلی خواهد بود.

کارشناس مسئول امورمبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در نظرداریم که با همکاری اداره امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی شیوه نامه ای برای ساماندهی گروه های جهادی تبلیغی تدوین کنیم تصریح کرد: در این شیوه نامه به مواردی از جمله ضرورت ساماندهی، تنوع حمایت و ارائه خدمات به گروه های تبلیغی، نوع فعالیت های گروه ها و وظائف گروه ها پرداخته خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلیمن رحمتی برای این منظور 2 جلسه هم اندیشی برگزار شده و مقدمات طرح فراهم شده است و پس از تدوین شیوه نامه، شناسایی در سطح گسترده ای از طریق حوزه های علمیه و موسسات انجام می‌شود و در پایان، جلسه تببین طرح با عنوان هم اندیشی با حضور مدیران گروه ها برگزار خواهد شد و پس از اخذ نکته نظرات نسبت به اعزام گروه ها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.