سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم ترین آمار انتخابات آمریکا در "سه شنبه بزرگ"

یکی از مهم ترین روزهای انتخابات آمریکا در راه است و نتایج آن تاثیر زیادی در آینده این کشور خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "پالیتیکو"؛ آمریکایی‌های سه‌شنبه این هفته (11 اسفندماه)، در 11 ایالت این کشور به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت. این روز بدلیل حساسیت بالای آن به «سه‌شنبه بزرگ» معروف شده است.

هفته گذشته، آمار ابتدایی از تعداد طرفداران نامزدهای ریاست جمهوری در ایالت تگزاس منتشر شد. این آمارها خبر از پیشروی "تد کروز"  با برتری 38 درصدی دارد. آمار منتشره دیگری نشان می‌دهد تد کروز و دونالد ترامپ رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. مشخص نیست کدامیک از این دو نفر پیروز این ایالت خواهند شد. افراد بسیاری باور دارند که آمار فعلی، تعداد طرفداران ترامپ را کمتر از سطح واقعی نشان می دهد؛ اما با توجه به این که ترامپ تاکنون در سایر ایالت ها متانسب با ارقام پیش بینی شده رأی به دست آورده، این موضوع بعید به نظر می رسد.

مارکو روبیو تاکنون توانسته طرفداران بسیاری در مناطق شهری به دست آورد. در حال حاضر با این که روبیو در هیچ یک از ایالت های شرکت کننده در سه شنبه بزرگ برتری ندارد، این احتمال وجود دارد که وی بتواند آرای ایالت ویرجینای شمالی را به خود اختصاص دهد. روبیو در حال حاضر با 35 درصد رأی این ایالت، برتری 4 درصدی نسبت به ترامپ دارد.

در همین حال ترامپ توانسته 52 درصد از آرای اعضای طرفداران "جنبش تی پارتی" ایالت فلوریدا را به خود اختصاص دهد. وی در حال حاضر با 44 درصد از سهم کل آرای این ایالت برتری قابل توجهی نسبت به نفر بعدی، روبیو در اختیار دارد.

 14.5 میلیون نفر پنج‌شنبه، مناظره نامزهای جمهوری‌خواه را به صورت زنده تماشا کردند. بر اساس اطلاعات موجود، این مناظره رتبه پنجم را در میان پر بازدیدترین مناظره های ریاست جمهوری آمریکا به دست آورده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.