به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارن جوان ، ایده پروژه جاده ابریشم از سوی چین، اواخر آبان ماه سال گذشته توسط رئیس جمهور این کشور در اجلاس سران شرکت های تجاری آسیا در پکن عنوان شد و چین برای احیای مجدد این مسیر قرار شد که بالغ بر 40 میلیارد دلار هزینه کند.
لازم به ذکر است که مسیر جاده ابریشم پویایی مراودات اقتصادی را از پکن، تبریز، استانبول تا آسیای میانه و قفقاز و اروپا را به همراه داشته است و اهمیت استراتژیک آن موجب شده تا احیای این مسیر به یکی از دغدغه های کشورهای در مسیر آن تبدیل شود.
روح الله بیگی ایلانلو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در همین خصوص گفت: احیای شاهراه ابریشم به ویژه از طریق ریل، نویدبخش مبادلات اقتصادی بیشتر با کشورهای دنیا و ورود توریست بیشتر به داخل کشور و رونق صنعت گردشگری است.
نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در خانه ملت افزود: احیای جاده ابریشم، نقش کلیدی و استراتژیک ایران بعنوان رابط کشورهای آسیای شرقی و اروپا را هرچه بیشتر، پررنگ می کند.
وی در ادامه تصریح کرد: ورود اولین قطار چینی به ایران خود، به تنهایی نشان دهنده بارقه های امید جهت احیای جاده کهن و تاریخی ابریشم است.
روح الله بیگی ایلانلو بیان کرد: زیرساخت ها به اندازه کافی در داخل کشور فراهم است تا این مسیر ریلی، به سوی اروپا نیز تکمیل شود و در آینده شاهد مبادلات آسان و پرسود با کشورهای اروپایی و ورود گردشگران بیشتر به داخل ایران باشیم.
نماینده مردم در خانه ملت، در پایان اشاره کرد: اگر دولت در این زمینه برنامه ریزی و فعالیت مناسب و پیگیری را دنبال کند، این مسیر از طریق قطار صلح و دوستی موجب ورود سیل گردشگران چینی به ایران خواهد شد.
انتهای پیام/