سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آزادسازی بناهای غیراستاندارد و فرسوده حاشیه باغ فین کاشان

قائم مقام شهرداری منطقه چهار کاشان گفت: برخی از بناهای فرسوده و غیر استانداردی که در طول سال های اخیر در حاشیه باغ تاریخی فین ساخته شده است، در طرح تملک و آزادسازی قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،مرتضی والی زاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این بناها از حیث نما و منظر شهری و کاربری و موقعیت، متناسب با محوطه تاریخی فین نیست.
وی گفت: این طرح پیشنهادی شهرداری کاشان با رویکرد حفظ و صیانت از باغ تاریخی فین، آزاد سازی بافت فرسوده این مکان ارزشمند و نیز طراحی و فضاسازی اطراف آن سرعت می یابد.
والی زاده با اشاره به تدوین طرح مطالعاتی معماری توسط مشاوران در رابطه با ساماندهی و طراحی فضای اطراف باغ فین، تصریح کرد: طی برگزاری جلسه های مشترک با حضور مشاور و مدیران شهرداری و نیز مسئولان میراث فرهنگی استان و شهرستان کاشان، کلیات موضوع مورد توافق دو طرف قرار گرفت.
به گفته وی حجم قابل توجهی از فضای اطراف و حریم این باغ در قالب فضای عمومی و شهری به اشکال مختلف نظیر باغ، کوچه باغ، پیاده راه و فضاهای قابل دسترسی برای گردشگران طراحی می شود.
مجموعه باغ تاریخی فین در جنوب کاشان و در مجاورت چشمه سلیمانیه به مساحت 23 هزار و 700 متر مربع قرار دارد که در سال 2011 میلادی در زمره 9 باغ برتر ایرانی در فهرست میراث ملموس سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید.




انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
با سلام، از خبرنگار محترم باشگاه خبرنگاران جوان در کاشان بابت اطلاع رسانی اخبار متناسب با حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی گذشتگان سپاسگزارم و توفیق روزافزون ایشان را در کانون رکن چهارم دموکراسی از ایزد منان خواهانم.