سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ: طلا جایگزین نفت ونزوئلا می‌شود

سایت بلومبرگ در گزارشی نوشت: ونزوئلا برای جلوگیری از رکود اقتصادی، استخراج طلا را جایگزین نفت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ بیزینس در گزارشی به قلم "ناتان کروکس" و "نوریس سوتو" نوشت: مقامات ونزوئلا تلاش می‌کنند تا قبل از آنکه بهای پایین نفت به اقتصاد ضعیف این کشور صدمات جبران‌ناپذیری وارد کند، به استخراج فلزات گران‌بها و در راس آنها طلا، روی آورند. "نلسون مرنتس،" رئیس بانک مرکزی ونزوئلا،" اظهار داشت این کشور کار جذب سرمایه‌گذار خارجی و بهره‌برداری از معادن طلا را تا 6 ماه آینده به نتیجه می‌رساند. در پروژه‌های جدید استخراج طلا، دولت ونزوئلا 55 تا 60 درصد و سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای آمریکا، آلمان و کانادا 40 تا 45 درصد از سهام را در اختیار خواهند داشت.

"مرنتس" در ادامه افزود: پروژه‌های سرمایه‌گذاری شامل بزرگترین تولیدکننده طلا و مس می‌شود. تاکنون چندین بانک‌ خارجی، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران مستقل برای حضور در این پروژه‌ها اعلام امادگی کرده‌اند. چنین اقداماتی به گردش نقدینگی در کشور و تامین بودجه مورد نیاز دولت کمک خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود، استخراج معادن طلای ونزوئلا، 5 میلیارد دلار درآمد نصیب کاراکاس خواهد کرد که به افزایش دارایی‌های ارزی دولت کمک بزرگی می‌کند.

   "مرنتس" همچنین گفت: ونزوئلا قصد دارد 5 میلیارد دلاروام بین‌المللی دریافت کنه که 2 میلیارد دلار آن صرف توسعه پروژه‌های اقتصادی می‌شود و 3 میلیارد دلار مابقی در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد. البته اگر کاراکاس موفق به دریافت وام بیشتر شود، برای تثبیت شرایط اقتصادی ما بهتر خواهد بود.

ونزوئلا یکی از صادرکنندگان عمده نفت در جهان است و به دنبال سقوط بهای طلای سیاه در معرض رکود اقتصادی قرار دارد. رئیس بانک مرکزی ونزوئلا اطمینان داد این کشور تاکنون تمام بدهی‌های بین المللی خود را در وقت معین شده پرداخت کرده است و از این پس نیز به همین صورت خواهد بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.