سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

نصف جهان در انتظار خلق حماسه ایی دیگر

مردم استان اصفهان فردا هفتم اسفند ماه به پای صندوق های اخذ رای می روند تا حماسه ی وفاداری و ایستادگی دیگر در تاریخ این دیار ثبت کنند .

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مردم این استان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین استان های کشور در سال های پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس همواره ثابت کردند که در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی پیشتاز هستند و این بار نیز با حضور اثر گذار خود حماسه ایی دیگر خلق خواهند کرد .

گزارش های رسیده از نقاط مختلف استان اصفهان حاکی است شور و حال انتخاباتی از دیشب تا به امروز شدت بیشتری گرفته و مردم مشتاقانه منتظر فرارسیدن هفتم اسفند هستند تا در یکی از روزهای تاریخی سال همدلی و همزبانی دولت و ملت حضوری ماندگار در پای صندوق های رای به منصه ی ظهور برسانند .

نهاد ها ، سازمان ها ، تشکل های مردم نهاد ، شخصیت ها ، ورزشکاران ، هنرمندان ، فرهیختگان ، جامعه پزشکان ، مهندسان ، فرهنگیان ، دانشگاهیان و اقلیت های مذهبی در بیانیه هایی جداگانه ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات مصمم شده اند تا فردا با حضور در پای صندو ق های رای دو نهاد و نماد مردم سالاری دینی را تحقق بخشند .

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان همزمان با سراسر کشور در 50 حوزه انتخاباتی استان اصفهان شامل 15 حوزه اصلی و 35 حوزه فرعی برگزار می شود.

استان اصفهان دارای 24 شهرستان، 50 بخش ، 106 شهر و یکهزار و 349 روستا است و برگزاری انتخابات در این منطقه در 9 فرمانداری و 26 بخشداری بصورت مستقل انجام می شود.

این استان دارای جمعیت بیش از چهار میلیون و 866 هزارنفر است که حدود سه میلیون و 800 هزار نفر آنان حائز شرایط رای دادن هستند.

از سه میلیون و 800 هزار نفر حائز شرایط رای دادن در استان اصفهان 202 هزار نفر آنها به عنوان رای اولی برای اولین بار در انتخابات مشارکت می کنند.

68 هزار و 314 نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان همکاری دارند و آرای مردم این استان را در دو هزار و 320 شعبه ، جمع آوری می کنند که یکهزار و 962شعبه، ثابت و 358 شعبه سیار می باشد.

استان اصفهان دارای پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که یک نفر از آنها نماینده اقلیت های مذهبی ارامنه است.




انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.