اقلیت های دینی استان اصفهان نیز دوشادوش دیگر شهروندان در حوزه های اخذ رای حضور فعال دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ؛ امروز ارامنه ، زرتشتیان ، کلیمیان و پیروان دیگر ادیان توحیدی در اصفهان و دیگر شهرستان های این استان از جمله شاهین شهر و میمه ، فریدن ، فریدون شهر و چادگان مشتاقانه در پای صندوق های رای حاضر شده تا مشارکت سیاسی خود در کشور ماندگار کنند .

امروز 18 داوطلب از اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی ایران برای پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می کنند.

براساس اصل 13 قانون اساسی ، ایرانیان زرتشتی ، کلیمی و مسیحی تنها اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در ایران هستند و اصل 64 قانون اساسی پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را به آنها اختصاص داده است.

براین اساس زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده ، مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هر کدام یک نماینده انتخاب می کنند.

براساس ماده 12 قانون انتخابات ، انتخابات اقلیت های دینی زرتشتی، کلیمی، آشوری ، کلدانی و ارامنه شمال به مرکزیت حوزه انتخابیه فرمانداری تهران و ارامنه جنوب به مرکزیت حوزه انتخابیه فرمانداری اصفهان انجام خواهد شد.

اقلیت های دینی علاوه بر رای دادن به نامزدان انتخابات مجلس شورای اسلامی می توانند به داوطلبان مجلس خبرگان رهبری هم رای دهند.

در ساعات اولیه آغاز اخذ رای هموطنان ارمنی در کلیسای سرکیس مقدس - خلیفه گری ارامنه حضور فعالی دارند.

انتهای پیام/ ا  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.