سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تاثیر دوری از آلاینده‌های‌ هوا، در پیشگیری از حملات آسم

برای پیشگیری از حملات آسم، از قرار گرفتن در معرض مواد آلرژی زا و آلاینده های هوا خودداری کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی مرکز آموزشی درمانی مرکز امام خمینی(ره) اهواز گفت: آسم یک‌ بیماری‌ مزمن‌ است که همراه‌ با حملات‌ مکرر، خس‌خس سینه و تنگی‌ نفس رخ می دهد که 50 درصد موارد ابتلا، کودکان‌ زیر 10 سال‌ هستند. آسم‌ بیشتر در پسران‌ رخ‌ می‌دهد. اما در آسم بزرگسالان، بیشتر زنان‌ به این بیماری دچار می شوند.

حانیه راجی افزود: التهاب‌ و اسپاسم‌ ناشی‌ از آن‌ در مجاری‌ هوایی‌ و به‌ دنبال‌ آن‌ ایجاد تورم‌ در این مجاری‌ و همچنین غلیظ‌ شدن‌ ترشحات‌ ریه(خلط‌) باعث‌ بسته‌ شدن‌ راه‌ عبور هوا به‌ ریه‌ها می‌شود. شناخت علل و عوامل آغازکننده حمله آسم و دوری کردن از این عوامل می تواند بهترین راه کنترل حملات آسم در افراد مبتلا به آن باشد.

وی اظهار داشت: مواد آلرژی زا مانند گرد و غبار، گرده‌ گیاهان‌، شوره‌ بدن‌ حیوانات‌، کپک‌ها یا بعضی‌ از غذاها، مواد آلاینده‌ موجود در هوا از جمله‌ دود و بوهای‌ مختلف‌  و همچنین قرار گرفتن‌ در معرض‌ موادشیمیایی‌ یا سایر مواد در قالب‌ مواجهه‌ شغلی‌ از عوامل موثر در ایجاد حملات آسم است.

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی بیان کرد: افزاد مبتلا به آسم یا کسانی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند باید بدانند، وجود سایر بیماری‌های‌ آلرژیک مانند‌ اگزما یا تب یونجه، سابقه‌ خانوادگی‌ ابتلا به آسم‌ یا آلرژی‌های‌ دیگر، قرار گرفتن‌ در معرض‌ آلاینده‌های‌ خطر، سیگار کشیدن، داشتن استرس های‌ مختلف‌ ناشی از عفونت‌های‌ ویروسی‌، ورزش‌، ناراحتی‌ عاطفی‌، بوهای‌ زیانبار، و دود تنباکو ازجمله عوامل افزایش خطر وقوع حملات آسم است.

وی با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به آسم باید از مصرف‌ آسپیرین خودداری‌ کنند، توصیه کرد: این افراد داروهایی‌ که‌ به‌ منظور پیشگیری‌ از بروز حملات‌ آسم‌ توسط پزشک متخصص تجویز می‌شوند را باید به‌ طور منظم‌ مصرف‌ کنند. همچنین باید توجه‌ داشته باشند که‌ حتی‌ اگر احساس کنند مشکلی‌ ندارند، مصرف‌ داروها را قطع‌ نکنند. همانطور که ذکر شد بهترین راه پیشگیری از این بیماری و کاهش حملات آسم در افراد مبتلا دوری از مواد آلرژی زای‌ شناخته‌ شده‌ و آلاینده‌های‌ هوا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خوزستان ، آسم ، هوا ، آلاینده ، آلرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.