سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

جذابیت تبلیغات انتخابات در ایلام با نمادهای محلی

تکاپو برای گزینش شعار و انتخاب نمادی موثر در جذب رای دهندگان از اولویت های جدی ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی است .

به گزارش حوزه انتخابات گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام برای برجسته سازی و چهره کردن خود از مدت ها پیش از آغاز تبلیغات حتی قبل از نام نویسی در عرصه رقابت ها به جنب و جوش برای انتخاب نماد و نشانی می افتند تا بتوانند با بهره گیری از نمادهای منحصر به فرد و نشان های ناب خود را بهتر و بیشتر از رقبای دیگر در معرض دید و مرکز توجه مردم قرار دهند.

براین مبنا در عموم انتخابات مرسوم است که نامزدها یک عبارت یا جمله و یا شبه جمله را به عنوان شعار و نیز معرفه انحصاری و چکیده ای از نوع نگرش کلان خود انتخاب می کنند و در انتخاب آن جمله معمولا چشم به طرح و برنامه های مطمح نظر رای دهندگان دارند.

در ایلام نیز نامزدهای انتخابات مجلس کم و بیش از این رویه پیروی کرده اند اما براساس روانشناسی اجتماعی جمله آنها بیشتر از اینکه خبری و متضمن طرح اجرایی آنها باشد محتوایی ادبی و هنری دارد.

شاید بتوان گفت نوع انتخاب نماد، نشانه و یا شعار محوری نامزدها در مقطع تبلیغات بیشتر از آنکه معرف ذهنیت و نگرش کلان نامزدهای انتخاباتی باشد نشان دهنده شاخص های تعیین کننده رفتار انتخاباتی مردم و نوع ذائقه عمومی است.

براین مبنا است که ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات استان ایلام در تلاش برای انتخاب محتوای تبلیغی که بیشتر از هر مورد دیگری در انگیزش و جلب نظر رای دهندگان موثر واقع شود بر استفاده از نمادها و مظاهر فرهنگی و تاریخی که ریشه در فرهنگ، تاریخ، هنر و گویش مردمان این منطقه دارد تکیه کرده اند.

استفاده از لباس های سنتی و کردی همراه با حمل و سلاح و درج تک بیت هایی از سرود های معاصر و یا قدیمی والبته جذاب کردی درمتن ها و نوشته های تبلیغی نامزدهای انتخاباتی ایلام بسامد بالایی یافته است.

پخش موسیقی و آهنگ های سنتی و محلی از دیگر عناصری است که ستادهای تبلیغاتی برخی نامزدها درایلام از ان بهره می گیرند و با توجه به روال روبه افزایش آن به نظر می رسد که این ابزار دستکم از نظر مشاوران تبلیغاتی نامزدها در جلب توجه مخاطبان موثر بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، رای ، ایلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.