سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال اینستاگرامی وزیر ارتباطات از رییس جمهور آذربایجان+ اینستاپست

محمود واعظی در صفحه اینستاگرام خود از سفر اخیر رئیس جمهور کشور جمهوری آذربایجان گفت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود از برطرف شدن موانع ارتباط با جمهوری آذربایجان گفت.

محمود واعظی با انتشار دو پست نوشت: روز سه شنبه الهام علی اف ریس جمهور جمهوری آذربایجان در راس یک هیات بلند پایه سیاسی به تهران سفر می کند. موانع مختلفی که در گذشته بر سر راه توسعه همکاری ها وجود داشت اکنون به کلی برطرف شده اند و این سومین سفر الهام علی اف به تهران در دو سال اخیر است.

در این سفر یازده سند همکاری با هدف افزایش سطح روابط اقتصادی در بخشهای مختلف، به امضاء ریس جمهور دو کشور خواهد رسید. ما نیز با تشکیل چندین کمیته ضمن بررسی زمینه های همکاری دو کشور، مذاکرات زیادی درباره نفت و گاز، انرژی، گمرک، حمل و نقل ریلی و جاده ای، بهداشت و درمان، امور زنان و ... انجام داده ایم و در آستانه سفر رئیس جمهوری آذربایجان همه دستگاه ها و بخش خصوصی طرح های خود را آماده کرده اند تا تقدیم نمایند.


روز یکشنبه دیدار و گفتگویی با وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان به منظور ایجاد مقدمات سفر روز سه شنبه الهام علی اف رئیس جمهور این کشور به تهران داشتیم. روابط دو کشور ایران و آذربایجان در بهترین شرایط خود در طول تاریخ به سر می برد و امروز در پی آن هستیم تا زمینه های فعالیت بیش از گذشته بخش خصوصی بین دو کشور همسایه ایران و آذربایجان را فراهم سازیم. همچنین تلاش می کنیم تا صدور روادید برای دو کشور آسان شود.

افزایش سطح تردد اتباع دو کشور برای بازدید از مناطق دیدنی و تاریخی در دو سال اخیر و افزایش علاقه فعالان اقتصادی دو کشور برای انجام مبادلات و فعالیت های اقتصادی فی مابین سبب شد تا مذاکرات و تلاش های خود را برای تسهیل و آسان تر شدن صدور روادید در دو کشور به کار آغاز کنیم. حجم مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در بخش غیر نفتی به پانصد میلیون دلار و در بخش نفتی و غیر نفتی بیش از یک میلیارد دلار است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.