سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور در رسانه ملی عاملی برای رونق تئاتر!

سجاد افشاریان کارگردان نمایش «کوچه برلن» از اثر تازه‌اش و تاثیر حضورش در رسانه ملی گفت.

سجاد افشاریان کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «کوچه برلن» گفت: نمایش «کوچه برلن» بر اساس «روزهای شیشه‌» را سال 91 در شیراز به روی صحنه بردم و سپس بعد از 6 اجرا در سالن انتظامی شهر تهران اجرای عموم آن متوقف شد. به دلیل آنکه مسئله طرح شده در این اثر همواره دغدغه‌ام بود تصمیم گرفتم آن را دوباره به روی صحنه ببرم.

وی ادامه داد: نسل ما با سردرگمی‌هایی مواجه  است و گاه به دلگیری‌ها و رویا‌پردازی و خواسته‌هایی دچاریم که مسیر تحقق آن را نمی‌دانیم و درمی‌یابیم خودمان باید پاشنه کفش را بالا بکشیم و ناجی زندگی‌مان باشیم همه این‌ها زمینه شکل‌گیری نمایش «کوچه برلن» را فراهم کرد.

افشاریان در خصوص داستان این اثر نمایشی بیان کرد: «کوچه برلن» روایتگر زندگی فردی است که سال‌ها با کسی حرف نزده و بر اثر مواجه با مشکلی برای حرف زدن به مکانی پناه می‌برد و در واقع به درونش رجوع می‌کند. ما در جهت توسعه درام اجتماعی موقعیت‌های کمدی و تراژدی را در دل «کوچه برلن» قرار داده‌ایم.

وی درباره شیوه اجرایی «کوچه برلن» اظهار داشت: این اثر به صورت مونولوگ اجرا می‌شود و تماشاگر در روند کلی نمایش به خصوص پایان‌بندی اثر نقش مهمی دارد.

سجاد افشاریان در پایان گفت: خدا را شکر نمایش «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» و پرفورمنس  «اسکارلت دهه 60» که این اواخر اجرا شد، با اقبال عمومی همراه بود. بعد از حضورم در برنامه تلویزیونی «خندوانه» در اجرای آثارم با طیف جدیدی از مخاطبان روبرو شدم. رسانه ملی با هوشمندی می‌تواند در رشد و جذب مخاطب برای سایر گرایش‌های هنرهای تاثیرگذار باشد.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.