سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز احساسات را به کودکتان اموزش دهید

والدین می توانند با چند تکنیک ساده فرزندشان را به ابراز احساسات در زمان های مختلف تشویق کنند.

سارا فغانپور روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: والدین باید از همان دوران کودکی چگونگی ابراز احساسات کردن را به کورکان خود اموزش دهند تا کودک بتواند در هر زمان خواسته ها و احساسات خود را بیان کند.

وی تصریح کرد: اغلب کودکان با گریه و جیغ زدن سعی در به کرسی نشاندن خواسته های خود دارند و این نشان کمی دهد که انها برای بیان خواسته های خود بدون عصبانیت و پرخاشگری اموزش های لازم را ندیده اند.

این روانشناس ادامه داد: کودک حق عصبانیت، ناراحتی دارد اما اینکه خانواده ها باید در این شرایط چه برخوردی داشته باشند تا اوضاع را سر و سامان دهند موضوعی است که با انجام چند راه کار ساده می توان ان را مدیریت کرد.

وی درخصوص چگونگی رفتار درست والدین در مقابل کودکی که خواسته غیر منطقی دارد افزود: والدین در هنگام لجبازی فرزند می توانند با ارامش و ایجاد هیجان در کلام ذهن کودک خود را به چیز دیگری معطوف کند و در مواقع دیگر مثلا با گفتن "من می فهمم که تو این عروسک را دوست داری اما متاسفانه ما پول نداریم و بدون پول هم نمی شود کاریش کرد" سعی کنند با ناراحتی او همگام شوند.

فغانپور گفت: والدین باید کودک خود را به بیان احساساتش در هنگام عصبانت ، خشم ، ترس ، شادی و ... ترغیب کند به طوری که وقتی او گریه می کند از او علت گریه را به صورت کلی نپرسند مانند اینکه چرا گریه می کنی؟ بهتر است این گونه پرسیده شود،  ایا از بیرون رفتن من ناراحت شدی؟ بنابراین کودک اطمینان می یابد که والدینش برای شنیدن و تایید احساساتش حضور دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.