سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 22 درصدی تلفات رانندگی با مدیریت سرعت

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری گفت: با کاهش 5 درصدی از سرعت میانگین خودروها می‌توان تلفات رانندگی را 22 درصد کاهش داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آدم نژاد معاون برنامه ریزی سازمان راهداری در مراسم افتتاح 72 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور گفت:‌ برای حوزه حمل و نقل و جابه‌جایی در کشور مزیت‌های زیادی وجود دارد که به همان نسبت نیز محاسبات این بخش در عمل دیده شده است.

وی با بیان اینکه 241 هزار نفر کشته و 50 میلیون نفر مصدوم و مجروح در اثر تصادفات در جهان وجود دارد گفت: اگر روند تصادف رانندگی به همین منوال پیش برود تا سال 2020 این عامل مرگ و میر از رتبه 8 به رتبه 3 خواهد رسید.

آدم نژاد تصریح کرد: مهمترین حوزه برنامه ریزی بحث مدیریت سرعت است به طوری که با کاهش 5 درصدی سرعت میانگین خودروها تلفات جاده‌ای 22 درصد کاهش خواهد یافت.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری بیان کرد: با مجهز شدن به 1879 سامانه ثبت تخلفات سرعت، حدود 24 درصد از تلفات جاده‌ای قابل کنترل خواهد بود.

وی گفت: در دنیا میانگین تلفات سالیانه 15 درصد است در حالی که در کشور ما کمتر از 5 درصد می‌باشد و ثبت این تجهیزات این مقدار را نیز کاهش خواهد داد.

آدم نژاد یادآور شد: طی 7 ماه توانستیم 74 دستگاه را نصب کنیم و تا مرداد ماه 600 سامانه در کشور بهره‌برداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: این اقدامات گام موثری در جهت ارتقا ایمنی و پایبندی به قانون خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه ، شهرسازی ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
با سلام براستی چه مقدار ماشینهای ما کیفیت دارند؟؟؟؟!!!!!!