سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

ضبط 199 تن فرآورده خام دامی در خراسان شمالی

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه199 تن انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان ضبط شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،سید محمدمهدی احمدی افزود: در10 ماه امسال بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان علاوه بر نظارت مستمر بر کشتارگاه های دام و طیور بیش از 60 هزار نوبت از مراکز تولید، نگهداری، توزیع، فراوری و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید کردند که199 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان ضبط شد.

احمدی با اشاره به 742 فقره نمونه برداری از محموله های مشکوک و ارسال به آزمایشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج آزمایش های تخصصی میکروبی و شرایط ارگانولپتیکی هر محموله، 85 هزار و 600 کیلوگرم از فرآورده های ضبطی، با حکم مراجع قضایی، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج و برای بقیه آن ها دستور مصرف مشروط در مراکز خاص نظیر صنایع فرآورده های گوشتی حرارتی صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت با تشکیل پرونده برای 206 تخلف بهداشتی و ارسال مستندات به مراجع قضایی، بیش از 420 میلیون ریال جریمه نقدی برای متخلفان، صادر و 2 مرکز عرضه متخلف نیز پلمب شد.

وی با اشاره به فعالیت هزار و 400 مرکز تولید، نگهداری، توزیع، فراوری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان، از عموم هم استانی ها خواست: هرگونه مورد مشکوک یا تخلف بهداشتی در این مراکز را به سامانه تلفنی 1512 اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.