سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال آینده برگزار می شود؛

جشنواره ملی هنری «سبک زندگی» در مشهد

سازمان بسیج هنرمندان کشور سال آینده جشنواره ادبی هنری سبک زندگی را در سطح ملی و در مشهد برگزار می کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در دیدار با امام جمعه مشهد با بیان اینکه این سازمان نگاه مسئله محور به فرمایشات رهبری دارد، گفت: اگر رهنمودهای رهبری را مسئله قرار بدهیم به دنبال پاسخ برای آن ها خواهیم بود؛ فلذا سال آینده اولین جشنواره ادبی، هنری سبک زندگی را به میزبانی مشهد در سطح ملی برگزار می کنیم.

غلامرضا منتظری همچنین اعلام فراخوان رهبری برای جوانان جهان در سال جدید را از جمله اولویتهای فعالیتهای سازمان بسیج هنرمندان با هدف تبیین تصویر روشن از هنر انقلابی عنوان و تاکید کرد: قصد ورود به حوزه شادمانه ها داریم زیرا جامعه بانشاطی نداریم و در جامعه بی نشاط توسعه و خلاقیت جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین غم و غصه و گریه نیست، افزود: ما در این عرصه کاهلی کرده‌ایم که نتوانسته‌ایم از دل معارف اسلامی، شادمانه ها را استخراج کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از اعلام اولین فراخوان ایده های خلاق شادمانه در سال جدید خبر داد و گفت: نباید نسبت به مراسمات شادی آور مثل عروسی و تولد نگاه سلبی داشته باشیم.

منتظری با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف سازمان بسیج هنرمندان است، افزود: ماه گذشته اولین کنگره دو هزار هنرمند شهید را در کشور برگزار کردیم و در سال جدید اولین کنگره شهدای هنرمند صنایع دستی را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به تکمیل بانک اطلاعات هنرمندان شهید در سال آینده تاکید کرد: این بانک اطلاعاتی به بانک مرجع هنرمندان تبدیل می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه این سازمان یکی از اقشار 20 گانه ای است که تحت مدیریت سردار نقدی اداره می شود، گفت: این سازمان با 90 هزار نفر عضو متخصص در حوزه های مختلف، 300 انجمن تخصصی و 280 کانون ادبی و هنری در سراسر کشور دارد.

منتظری با اشاره به ماموریتهای این سازمان افزود: این سازمان با شناسایی و ساماندهی چهره های مستعد ادبی و ارزشی کشور و با حفظ انسجام کار تشکیلاتی در جهت تحقق منویات رهبری در حوزه ادب و هنر و رسانه به آموزش و تربیت و کادرسازی می پردازد.

وی نقش آفرینی بسیج در ترویج ادب در طراز ارزشی کشور را شعار محوری این سازمان دانست و ابراز امیدواری کرد: بسیج در یک فرایند 5 ساله تغییرات فرهنگی در کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه سند توسعه و نظام نامه تحول سازمان تنظیم شده، گفت: محور برنامه های ما در حوزه آموزش و کادرسازی است و سرگرمی به جشنواره ها ما را به جایی نمی رساند؛ بلکه باید از ظرفیت جوان امروز استفاده کرد و تا 5 سال آینده در همه رشته های ادبی و هنری سالانه200 نیروی متخصص تربیت خواهند شد.

منتظری به افتتاحیه اجلاس بزرگ هنرمندان بسیجی سراسر کشور در مشهد اشاره کرد و افزود: از فردا 400 هنرمند بسیجی شامل اعضای انجمن های تخصصی، روسای سازمان بسیج کشور و روسای مجامع عالی هنر از سراسر کشور در مشهد حضور خواهند یافت.

وی نگاه به افق پیش رو و استفاه بهینه از ظرفیت های موجود را دو جریان موازی در جهت تحقق اهداف برشمرد و تاکید کرد: باید بر شمارگان جشنواره های فجر افزوده شود و پایان جشنواره ها یک بسته فرهنگی قابل اطمینان برای پاسخ گویی به نیازهای هنری جامعه حاصل شود.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.