سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ: افزایش سود اوراق بهادار به کمک اقتصاد ایران می‌آید+ نمودار

بلومبرگ در گزارشی به راهکار ایران برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور با کمک افزایش سود اوراق بهادار پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه تحلیلی بلومبرگ بیزینس در گزارشی به قلم "ماریا لویتُف" نوشت: رشد اقتصادی ایران در میان کشورهای خاورمیانه بیشترین سرعت را دارد و حجم اوراق قرضه این کشور نیز 2 برابر بیشتر از روسیه و ترکیه است. ایران با توجه به نرخ تورم حدود 40 درصدی در سال‌های گذشته، خیلی خوب از عهده مهار این شاخص برآمد و در ماه‌های اخیر آن را به کمتر از 15 درصد رساند. ایران برای بازگشت به بازارهای جهانی پس از چندین دهه تحریم، نیازمند بکارگیری مشوق‌های اقتصادی و ارائه تضمین‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران خُرد و کلان است.

بلومبرگ در ادامه این گزارش آورد: لغو تحریم‌های اقتصادی که ایران را سال‌های زیادی برای فعالیت در عرصه تجارت جهانی محدود کرده بود، این فرصت را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کرد تا از فرصت‌های اقتصادی این کشور استفاده کنند؛ اما در این میان نیازمند دریافت ضمانت‌نامه‌ای معتبر از سوی ایران هستند.

نرخ سود اوراق مشارکت کوتاه مدت در ایران به 20 درصد افزایش یافته است تا ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران برای فعالیت در پروژه‌های صنعتی و تجاری ایران، مقرون به صرفه باشد.

"دومنیک بوکور اینگرام،" مدیر مالی موسسه "چارل‌مِین،" مستقر در لندن، گفت: این نکته درمورد افزایش سود اوراق مشارکت ایران حائز اهمیت است که ارزش واحد پولی این کشور همچنان در برابر ارزهای رایج جهان به ویژه دلار، پایین است. ایران با ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی، به سرمایه‌گذاران این اطمینان را داد تا اصل سرمایه آنها کاملا محفوظ می‌ماند و سود آن نیز تضمین شده خواهد بود. همانطور که شاخص‌های مالی چند ماه اخیر نشان می‌دهد، روند تورم ایران کاهش یافته است و در نموداری که از سوی بانک جهانی ارائه شد، پیش بینی می‌شود تا سال 2018، ایران (رنگ آبی) به تولیدات ناخالص بیشتری در مقایسه با عربستان (رنگ سفید) دست می‌یابد.


پیش بینی می‌شود ایران در دو سال آینده به طور میانگین رشد اقتصادی سالانه 5 درصد برسد، این رقم سریعترین رشد اقتصادی در میان تمام کشورهای خاورمیانه است. لغو تحریم‌های اقتصادی، دریچه‌های تازه‌ای از مشارکت ایران در عرصه مالی جهان به وجود آورده است بطوریکه پس از 14 سال، موسسه اعتبارسنجی مودیز بار دیگر ایران را در فهرست کشورهای مورد ارزیابی خود قرار داد. آخرین بار مودیز رتبه اعتبار مالی ایران را B2  اعلام کرده بود.

بلومبرگ در پایان نوشت: کارشناسان اقتصادی معتقدند سرمایه‌گذاری در ایران دارای ریسک‌هایی خواهد بود؛ اما سود حاصل از فعالیت در بازارهای مالی این کشور به اندازه‌ای خواهد بود که نظر مساعد سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.