سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داوری آثار جایزه ادبی غنی‌پور، بدون غرض‌ورزی و جانبداری است

جشنواره‌ جایزه ادبی شهید غنی‌پور فاقد هرگونه باندبازی است.

محمدرضا شمس نویسنده کودک و نوجوان و برگزیده چهاردهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب‌ غنی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مردمی‌بودن این جشنواره گفت: جشنواره جایزه شهید حبیب غنی‌پور یکی از جشنواره‌های مردمی و فارغ‌ از هرگونه باندبازی و دسته‌بندی است. ضمن اینکه داوران بدون غرض‌ورزی و جانبداری از هر گروه خاصی، فعالیت می‌کنند.

شمس با بیان ارزشمندبودن این جایزه اظهار داشت: این جایزه ادبی لوح تقدیری است که به خانواده شهدا تعلق دارد و بدون در نظر گرفتن بعد مادی آن جایزه‌ای معنوی و ارزشمند است.

برگزیده چهاردهمین دوره از جایزه ادبی شهید غنی‌پور درباره او گفت: مرحوم فردی پایگاهی را تشکیل داد که جوانان آن زمان برای قصه‌خوانی آنجا جمع می‌شدند. یکی از آن افراد حبیب غنی‌پور بود که در زمان جنگ به جبهه رفت و به مقام شهادت نائل آمد. من برخی از آثار او را خواندم و با او آشنا شدم و به نظرم مرحوم فردی کار بسیار شایسته‌ای کرد؛ امروز تعدادی از کسانی که در آن پایگاه فعال بودند، دارای پست‌های ادبی در نهادها هستند که به حرکت ادبیات کمک می‌کند.

محمدرضا شمس در پایان افزود: این جشنواره دور از هرگونه زرق و برق برگزار می‌شود. در جشنواره‌های مختلف شاهد اعمال سلیقه و جانبداری از سوی داوران هستیم. این کار باعث می‌شود تا ادبیات این مرز و بوم ضربه ببیند و این مساله بیشتر گریبان‌گیر نویسندگان در تمام حوزه‌ها می‌شود.



انتهای پیام/ 



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.