ساز و کار مناسبی برای دریافت مجموعه شعر در جشنواره شعر فجر در نظر گرفته شود تا همه مجموعه ها در این جشنواره بررسی شود.

غلامرضا طریقی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به پیشنهاد خود برای جشنواره شعر فجر امسال گفت: ساز و کار مناسبی برای دریافت مجموعه شعر در جشنواره شعر فجر در نظر گرفته شود تا همه مجموعه ها در این جشنواره بررسی شود. فی النفسه بررسی مجموعه شعر را در آن مثبت می دانم.

وی افزود: با توجه به آنکه تا کنون در طول ده دوره جشتنوازه شعر فجر به عنوان شرکت کننده، داور یا مسئول اجرایی حضور نداشتم، قضاوت بهتری درباره این جشنواره خواهم داشت. با دریافت مجموعه شعر در جشنواره شعر فجر که از سال گذشته جایگزین چند اثر شد، موافق هستم. به دلیل آنکه جشنواره های زیادی به دریافت دو یا سه اثر شاعر می پردازند و شاعران با آثار جدید خود در آن حضور پیدا می کنند.

این شاعر با اشاره به خلا موجود در شعر امروز بیان کرد: هم اکنون این خلا در شعر امروز وجود دارد که شاعران جدی تر دیده نمی شوند این افراد به انتشار اثیر خود در طول سال می پردازند حتی کتاب سال نیز ثابت کرده که در آن به مجموعه شعر توجهی نمی شود.

طریقی ادامه داد: بی توجهی به مجموعه شعر را در جایزه ادبی کتاب سال به عنوان ایراد مطرح نمی کنم. شاید خود ما و شما هم هنگامی که در کنار مجموعه شعر خوب به اثری تحقیقی برسیم. اثر تحقیقی درباره ادبیات فارسی را انتخاب کنیم. مجموعه شعر تا کنون جایی برای دیده شدن نداشت به همین دلیل دریافت مجموعه شعر در جشنواره شعر فجر امسال را فی النفسه مثبت می دانم.

وی تصریح کرد: بنیاد ادبیات داستانی از سال گذشته عهده دار مسئولیت برگزاری جشنواره شعر فجر شد. مطمئن هستم اتفاقات مثبتی در جشنواره امسال رقم خواهد خورد به فرض آنکه در جشنواره مجموعه شعر بررسی شود، بسیاری از شاعران از این مسئله اطلاعی ندارند.  با آنکه در این جشنواره شرکت نمی کنند.

این شاعر با اشاره به آنکه هر ناشری مجموعه شعر خوب خود را برای حضور در جشنواره شعر فجر ارسال کند، اظهار داشت:  ارسال مجموعه شعر برای حضور در جشنواره شعر فجر توسط ناشران نیز پیشنهاد خوبی نخواهد بود، به دلیل آنکه گاهی انتشاراتی با یک شاعر میانه چندان خوبی ندارد به همین دلیل از ارسال اثر وی به جشنواره خودداری می کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار