سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجاری سازی علم با ایجاد مناطق ویژه فناوری

دبیر ستاد توسعه فناوری نوآوری صنعت، نفت و گاز گفت: مناطق ویژه فناوری می‌توانند تجاری سازی علم را تحقق بخشند.

جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با ایجاد مناطق ویژه فناوری در صنعت نفت می‌توان تجاری سازی علم را تحقق بخشید بنابر‌این به این مناطق نظام نوآوری بخشی اطلاق می‌شود.

وی ادامه داد: مناطق ویژه فناوری می‌توانند تجاری سازی علم را تحقق بخشند با ایجاد چنین مناطقی می‌توانیم ایده تجاری سازی و نتایج علم و ایده تا ثروت را محقق کنیم.

توفیقی بیان کرد: در کشور تجربه‌های پراکنده‌ای مانند پژوهشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارند، مناطق ویژه فناوری این تجربه را بهینه سازی می‌کنند و در راستای ارتقای فعالیت‌های دانشگاه‌ها، مراکز رشد و تحقیقاتی و  پژوهشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: مناطق ویژه‌ی علم و فناوری محیط‌هایی هستند که تمام اعضای آن شامل تولید کنندگان علم در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تا تبدیل کنندگان علم به فناوری در پارک‌ها و کارآفرینان علم را در یک جا جمع می‌کنند تا در پی تعامل با یکدیگر در خصوص توسعه فناوری فعالیت کنند.

توفیقی خاطر نشان کرد: این ستاد نگاه ویژه‌ای به ارتقای نظام نوآوری بخشی در صنعت نفت و گاز و زغال سنگ دارد تا بتواند در اجرای استراتژی‌های خود به دنبال این هدف کلان باشد.

انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.