سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

تولیدسالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن علوفه خشک در استان سمنان

مراتع استان سمنان به واسطه تنوع اقلیمی و وجود اقلیم‌های متفاوت کوهستانی، جنگلی، نیمه‌خشک و خشک و کویری از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تولید سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن علوفه خشک از مراتع استان سمنان خبر داد.
 علی‌نقی حیدریان گفت: برداشت علوفه خشک و بسته‌بندی آن به منظور تامین علوفه مورد نیاز فعالان دامپروری در این استان انجام می‌شود.
 وی، با اشاره به گستردگی مراتع این استان، افزود: مراتع استان سمنان به واسطه تنوع اقلیمی و وجود اقلیم‌های متفاوت کوهستانی، جنگلی، نیمه‌خشک و خشک و کویری از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به تولید سالانه افزون بر200 هزار تن علوفه خشک در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: با بهبود کیفی مراتع استان سمنان، می‌توان بسترهای لازم برای افزایش حجم تولیدات مرتعی در این استان را فراهم کرد.
 حیدریان، از وجود قریب 3 میلیون و 740هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان از نظر وسعت ششمین استان پهناور کشور محسوب می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به وسعت و گستردگی 3.7میلیون هکتاری مراتع این استان، ادامه داد: 2 میلیون و 200 هزار هکتار از این اراضی از مراتع کم تراکم و مابقی آن از مراتع پرتراکم یا بیابانی به شمار می‌روند.
 وی با اشاره به نقش مهم بهره‌برداران و جوامع محلی در بهبود کیفی مراتع در این استان، خواستار همراهی جوامع محلی در حفاظت از مراتع این استان شد.
 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.