سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مطرح شد:

حفظ حقوق شهروندی عاملی مهم درکاهش فساد

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت:حفظ حقوق شهروندان نقش مهمی در کاهش فساد دارد که به تمام دستگاه ها اجرایی مرتبط است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛محمود عباسی  معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در نشست آموزشی_اجرایی مشترک مسئولان ارتقای سلامت و مقابله با فساد دستگاه های اجرایی که امروز (یکشنبه)برگزار شد،اظهار داشت:حقوق شهروندی یکی از مباحث مهم پس از پساتحریم در امر مبارزه با فساد است .

وی افزود: حفظ حقوق شهروندی موجب رشد و بالندگی جامعه بشری می شود و تامین کننده نظم و امنیت اجتماعی خواهد بود و باید جایگاه حقوق شهروندان در جامعه به خوبی ترسیم شود.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: حقوق بشر در اندیشه غربی فقط به کرامت ذاتی افراد توجه دارد در حالی که در رویکرد اسلامی علاوه بر کرامت ذاتی به ارزش های اکتسابی نیز توجه شده است و حقوق شهروندی در آموزه های اسلامی جایگاه بالایی دارد.

عباسی تصریح کرد:با توجه به شعار امسال که دولت،ملت همدلی و همزبانی نام گذاری شده است باید برای تحقق هر چه با شکوه حقوق شهروندی گام های موثری برداریم.

وی بیان کرد:در مبارزه با فساد دستگاه ها نباید منتظر یک نهادنظارتی از بیرون باشند و حفظ حقوق شهروندان می تواند یک عامل پیشگرانه در ایجاد فساد باشد و حفظ این حقوق به یک دستگاه اختصاص ندارد  و به تمام دستگاه ها مربوط می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.