سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

دیدار سفیر کشور چین با رییس نمایندگی وزارت امور خارجه

سفیر چین که به منظور حضور در عملیات اجرایی پروژه برقی شدن قطار تهران- مشهد به مشهد سفر کرده با رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از مشهد،در این دیدار آقای پانگ سن با اشاره به اینکه بعد از فرجام برجام ظرفیت و شرایط همکاری دو کشور بهبود یافته و گسترده شده است، اظهار کرد: در سفر رییس جمهور چین به ایران در دیدار با اقای روحانی رییس جمهور ایران در زمینه مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و حتی مسایل منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند و به تفاهم خوبی رسیدند.

ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های استان خراسان با سین‌کیانگ چین، ظرفیت‌های استان از جمله حمل و نقل و ترانزیت،صنعت و گردشگری را برای همکاری بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: وجود دو منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی در استان خراسان در سرخس و دوغارون و ارتباطات خوب این مناطق با کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان را فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: در چارچوب همکاری های از قبل تعریف شده برخی همکاری های ما کشور چین در سطح ملی است مانند پروژه برقی شدن قطار تهران- مشهد که با همکاری کشور چین قرار است اجرایی شود و برخی پروژه ها مانند احداث راه آهن حومه ای مشهد- گلبهار استانی می باشد.

ارباب خالص اظهار کرد: یکی از اولویت های توسعه کشور ترانزیت هوایی و ریلی است که در بخش ریلی دولت چین خوب ظاهر شده و ما آماده همکاری این کشور برای ترانزیت هوایی نیز هستیم.

وی ادامه داد: در بخش همکاری های استانی با برخی استانهای کشور چین ارتباط برقرار کردیم که از جمله انها سین کیانگ چین است.

سفیر چین همچنین به خط پروازی مشهد - ارومچی اشاره کرد و گفت :تلاش می کنیم این خط پروازی به‌زودی راه‌اندازی شود.

وی افزود: کشور چین در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران همواره توسعه‌ی روابط راهبردی و درازمدت را مد نظر دارد.

در حال حاضر سرمایه‌گذارانی از چین در بخش‌های مختلف استان از جمله قطار شهری مشهد، و احداث کارخانه تولید کاغذ، کاشی و سرامیک در شهر نیشابور فعال می باشند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: سفیر ، چین ، مشهد ، خراسان رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.