مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: یکی از راهبردهایی که در تولید محصولات باغی در خراسان‌رضوی دنبال می‌شود، توسعه کاشت محصولات ارگانیک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید هاشم نقیبی افزود: محصولاتی مانند انار، زعفران، گیاهان دارویی و دیگر مواردی از این دست هم‌اکنون در خراسان‌رضوی به صورت ارگانیک تولید شده و برای توسعه آن‌ها اقداماتی در دستور کار است.

وی اظهار داشت: توسعه این دسته از محصولات نیاز به فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نظر دارد که تأمین آنها در دستور کار جهاد کشاورزی خراسان رضوی قرار گرفته است.

نقیبی افزود: همچنین تولید محصولات سالم از جمله سیب زمینی و پیاز هم اکنون در حال انجام است و برنامه‌هایی برای افزایش آن در سال آینده در دست انجام است.

وی تصریح کرد: مجموعۀ اقدامات برای بهبود و ارتقا سطح تولید محصولات ارگانیک به صورتی است که به میزان تولید محصول خدشه‌ای وارد نشده و با کمبود انواع تولیدات باغی در خراسان رضوی مواجه نشویم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین از 20درصدی میزان تولید محصولات باغی در خراسان رضوی خبردادو افزود: میزان تولید محصولات باغی امسال در خراسان رضوی 1 میلیون و 200 هزار تن بوده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.