سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنگامی که زبان باعث رنجش همسر می‌شود

بددهنی یکی از بزرگترین موارد ایجاد اختلاف میان زوجین است.

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: یکی از مشکلات رایج میان زوجین، بددهنی و فحاشی آنها خصوصا مردان بوده که باید در نظر داشت که این رفتار بطور ذاتی جزء خصلت های رفتاری او نبوده و معمولا تحت تاثیر عواملی ایجاد می شود.
 
وی در ادامه گفت: علت بددهنی و بدزبانی معمولا در دوره نوجوانی براثر احساس بزرگی، تاثیر دوستان نامناسب، انزوا طلبی و عدم ارتباط با دیگران، خانوادگی و محیطی نیز شکل می گیرد.
 
نظامی افزود: نقش همسر در کاهش این رفتار مرد بسیار موثر بوده، معمولا در یک درگیری قطعا قبل از عصبانبت و بددهانی،لحظاتی را آرام بوده و خواسته خود را بصورت ملایم تری ابراز کرده و همسر دراین میان باید سعی کند تا شوهرش را در همان حال نگه داشته و به نوعی با گفتگوهای دوستانه تر موضوع را حل و فصل کرده تا کار به خشونت،دعوا و بدزبانی کشیده نشود.
 
این روانشناس خانواده در پایان تاکید کرد:حفظ آرامش مرد و بکارگیری الفاظ زیبا،توسط همسرش بوسیله ارزش نهادن و تشویق به این رفتار،رفت و آمدهای کمتر با افراد بدزبان و کسانی که حدس می زنید بر رفتار همسرتان اثر گذاشته و همچنین درک شرایط او تا حدودی که به علت خستگی بعداز کار ممکن بوده در او پرخاشگری ایجاد شود،از مهمترین راه های پیشگیری از بدزبانی و بددهنی همسران است.

 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.