گاهی دخالت‌های نابه‌جای خانواده‌های زوجین در زندگی آنها باعث ایجاد مشکلات و اختلافاتی خواهد شد.

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانوادهگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: یکی از مشکلات زوجین جوان پس از ازدواج، دخالت اطرافیان خصوصا والدین مرد در زندگی مشترک بوده که برای جلوگیری از آن لازم است تا طرفین پیش از ازدواج مهارت استقلال را مانند بقیه مهارت‌های مهم زندگی بیاموزند.
 
وی تصریح کرد: البته مشورت با بزرگترها در زندگی مشترک لازم و ضروری بوده اما این امر نباید منجر به دخالت‌های بیجا در زندگی زوجین شود؛ زیرا موجب بروز اختلاف میان زوج جوان و حتی خانواده‌های آنان شده و تبعات دیگر را به دنبال خواهد داشت.
 
نظامی افزود: در چنین شرایطی نقش زن بسیار پررنگ بوده و باید به همسر خود بگوید که نقش او در تصمیم‌گیری‌ها مهم و توانایی گرفتن یک تصمیم سرنوشت‌ساز و کارآمد را دارا است.
 
وی ادامه داد: مدیریت رفت‌وآمدها با  خانواده هر یک از طرفین در کاهش این دخالت‌ها مهم بوده ولی نباید منجر به ایجاد اختلافات جدید، دلخوری‌ها و حتی بی‌احترامی به خانواده‌ها شود و همچنین شوهر باید به نظر همسرش پیش از سایرین اهمیت داده و عقیده او را نسبت به دیگران در اولویت قرار دهد.
 
این روانشناس خانواده در پایان خاطرنشان کرد: هنگامی که والدین زوجین در مورد موضوعی اظهار نظر داشته به منظور حفظ احترام در آن شرایط سکوت کرده و تصمیم‌گیری نهایی را به زمان بعد و پس از مشورت با همسر خود موکول گرده تا در یک فرصت و موقعیت مناسب نسبت به آن مسئله گفتگو وتصمیم‌گیری شود.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار