سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا: تل آویو تخریب منازل فلسطینیان را متوقف کند

اتحادیه اروپا در مخالفت خود با طرح رژیم صهیونیستی در گسترش شهرک سازی در منطقه اشغالی کرانه باختری،مصرانه از تل آویو خواست انهدام منازل فلسطینیان را که برخی از آنها با کمک مالی این اتحادیه ساخته شده، متوقف سازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرویس سیاسی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد وزیران خارجه 28 کشور اتحادیه اروپا مخالفت شدید این اتحادیه با سیاست شهرک سازی اسرائیل را مورد تایید قرار داده و از اقداماتی چون انهدام ، توقیف و انتقال اجباری فلسطینیان انتقاد کرده‌اند.

این بیانیه تاکید کرده است که طی هفته‌های گذشته ، تحولاتی در منطقه سی  در کرانه باختری رخ داده که خطر تضعیف عملی شدن تشکیل کشور اتی فلسطین و دورتر کردن طرف‌های مناقشه از یکدیگر را در بر دارد.

در این بیانیه به تصمیم اسرائیل در25  ژانویه مبنی بر اعلام 154 هکتار اراضی در نزدیکی اریحا در کرانه باختری به عنوان اراضی دولتی و طرح احداث حدود 150 اقامتگاه جدید برای شهرک نشینان اشاره شده است .

این طرح با اقدام اشغال گران قدس در انهدام چندین سکونت گاه فلسطینیان در جنوب ارتفاعات الخلیل در روز چهارشنبه دنبال شد.

سرویس سیاسی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد اقدام اسرائیل به دلیل وسعت انهدام و شمار افرادی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند از جمله کودکانی که نیاز به حمایت دارند، مایه نگرانی است.

در بیانیه آمده است  ما از مقامات اسرائیل می خواهیم از تصمیم خود دست برداشته و ویرانگری بیشتر را متوقف سازند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز روز جمعه گفته بود که وی از عدم پیشرفت در فرآیند صلح اسرائیلی‎ها و فلسطینی‌ها شرمسار است.






انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.