رژيم صهيونيستي در ادامه سياست يهودي سازي قدس در صدد تخريب صدها منزل فلسطيني و کوچاندن اجباري ساکنان آن است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ مسئولان رژيم صهيونيستي در چارچوب سياست يهودي سازي قدس اشغالي خواستار تخريب صدها منزل فلسطيني در اين شهر شدند. 

همزمان با اين موضوع، تلاش ها براي کوچاندن اعراب بدوي از شرق قدس ادامه دارد. خالد الفقيه خبرنگار اين شبکه در فلسطين در گزارشي در اين باره که با پخش صحنه هايي از تخريب منازل فلسطينيان در قدس همراه بود با اشاره به ادامه سياست هاي رژيم صهيونيستي براي پاکسازي قدس از فلسطينيان، به درخواست کميته شهرداري قدس اشغالي براي تخريب همزمان صدها منزل فلسطينيان در اين شهر افزود: بر اين اساس صدها خانواده فلسطيني بي خانمان خواهند شد و ناچار خواهند بود اين شهر را که حتي قادر به ساخت يک اتاق در آن نيستند، ترک کنند. 

زياد الحموري مدير مرکز حقوق اقتصادي و اجتماعي قدس گفت: کاملا روشن است که همه دولت هاي اسرائيل و نه فقط دولت بنيامين نتانياهو، زمينه را براي چنين تهاجمي عليه فلسطينيان و يکسره کردن مسئله ترکيب جمعيتي قدس آماده کرده اند زيرا حضور فلسطينيان در قدس تنها مانعي است که در برابر اجراي طرح هاي اسرائيل در قدس وجود دارد. قيس ناصر «وکيل» گفت: کميته برنامه ريزي و شهرسازي در قدس که وابسته به وزارت امور داخلي اسرائيل است جلسه ويژه اي براي تدوين سياست تخريب منازل در قدس شرقي برگزار کرد. 

در ادامه گزارش آمده است: سازمان ملل و سازمان هاي حقوق بشر درباره مشکلات اقتصادي و اجتماعي که يکصد و پنجاه خانواده بدوي ساکن کوهپايه هاي قدس شرقي با آن روبرو خواهند شد هشدار دادند. اين خانواده ها با خطر کوچ اجباري روبرو هستند. ابراهيم الياس عضو شوراي روستاي بدوي نشين الجبل گفت: بيشتر روستاهايي که بدوي ها در آنها زندگي مي کنند مناطق نظامي اعلام شده اند. خالد الفقيه در ادامه گزارش خود گفت: بدوي ها بيم آن دارند که ماجراي «نکبه» (فاجعه اشغال فلسطين ) بار ديگر تکرار شود. آنها در نکبه اول در سال 1948 از سرزمين خود در در نقب و بئرالسبع رانده شدند.

برچسب ها: فلسطین ، اسرائیل ، تخریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار