سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز خودروهای بدون راننده گوگل به شارژر بی‌سیم

وب‌سایت انگجت از شارژ خودروهای بدون راننده شرکت گوگل از طریق شارژرهای بی‌سیم خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت انگجت، خودروهای بدون راننده در صورتیکه که قابلیت شارژ شدن داشته باشند وسیله‌ای کاربردی در آینده خواهند بود. بنابر گزارش‌ها، گوگل برای ایجاد این قابلیت تصمیم به استفاده از روش "القای مغناطیسی رزونانس" دارد. در این روش از نوعی شارژر بی‌سیم استفاده می‌شود که منبع آن در پیاده روها جاسازی شده است.

در اسناد مشترک بین شرکت گوگل و کمیسیون ارتباطات فدرال، جزئیات کار گوگل با شرکت‌های "مُمنتُم داینَمیکس" و "هِوُ پاور" در این خصوص توضیح داده شده است. این دو شرکت موظف هستند شارژرهای آزمایشی را در مراکز گوگل در "مانتین ویو" کالیفرنیا و محل آزمایش خودروهای بدون راننده نصب کنند.

در روش مذکور خودروها یا برای مدت کوتاهی روی مکان‌های خاصی متوقف می‌شوند و از طریق پَدهای تعبیه شده در پیاده روها شارژ می‌شوند، یا این کار بدون نیاز به توقف خودرو و با گذر از روی انتقال‌دهنده‌های خاصی انجام می‌شود.

شارژ بی‌سیم مشکلات زیادی را که گوگل با آن روبرو است، حل می‌کند. برای مثال نیاز به استفاده از باتری‌های سنگین را کاهش می‌دهد و موجب کاهش بهای این خودروها می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.