سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از 400 روز توقف توزیع داروی پیوند کلیه؛

توزیع سل‌سپت در داروخانه‌ها از سر گرفته شد

رییس سازمان غذا و دارو گفت: از امروز توزیع داروی سل‌سپت در داروخانه‌ها پس از 400 روز آغاز شد.

رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص داروی سل‌سپت گفت: تولید داروی سل‌سپت به دلیل مشکلات فنی متوقف شده بود که هفته‌ گذشته پس از 400 روز، تولید داخلی سل‌سپت توسط یک شرکت داخلی تحت لیسانس سوئیس آغاز شده است. همچنین توزیع این دارو به داروخانه‌ها از روز گذشته صورت گرفت و این دارو از امروز توسط داروخانه‌ها در سراسر کشور توزیع می‌شود.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر حداقل به مدت سه ماه دارو در چرخه تولید و توزیع داریم و بیماران  نگرانی از این بابت نداشته باشند.

دیناروند در خصوص متوقف شدن تولید این دارو اظهار کرد: در زمان متوقف شدن تولید سل‌سپت موجودی وارداتی بازار حذف نشده بود اما همواره انتظارات بیماران از میزان سهمیه واردات بیشتر بوده است. اکنون این دارو دیگر سهمیه واردات ندارد و تولیدکنندگان تا جایی که نیاز داشته باشیم آمادگی تولید دارند. 

وی در مورد اختلاف بین حمایت بیمه‌ای عنوان کرد: چون نوع ارزانتر این دارو در بازار وجود دارد، بیماران باید هزینه‌ای را تحت عنوان اختلاف قیمت پرداخت کنند، امیدواریم با بیمه‌ها در این خصوص تعامل داشته باشیم.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد:در مورد 3 الی 4 دارو، برای بیماران افزایش پرداختی به وجود آمده است که باید اصلاح شود و به روال قبل برگردد، سل‌سپت نیز یکی از این داروها است. 

وی اضافه کرد: سالانه تقریباً بیست میلیون دوز به داروی سل‌سپت نیاز داریم و از زمانی که تولید این دارو متوقف شد، مجبور شدیم 50 درصد از نیازمان را از طریق واردات تأمین کنیم و 50 درصد دیگر نیز از طریق نوع ژنریک این دارو که در بازار وجود داشت، تأمین می‌شد. در حال حاضر نیز هر دو نوع دارو چه نوع برند و چه نوع ژنریک آن در بازار موجود است و افراد می‌توانند با توجه به تشخیص پزشک استفاده کنند.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.