سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تخریب وسایل زنده گیری پرندگان در تالاب بامدژ

سرپرست يگان حفاظت محيط زيست خوزستان از تخریب و جمع آوری وسايل زنده گيري پرندگان در تالاب بامدژ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن آقاشیرمحمدی در این خصوص گفت: در گشت وکنترل مشترک مأمورين يگان حفاظت اداره کل حفاظت محيط زيست خوزستان و شهرستان شوش و پارک ملي کرخه در تالاب بامدژ 30 دامگاه و محميه  و 15 رشته تور زنده گيري پرنده در تالاب بامدژ جمع آوري و تخريب شد.

وی تصریح کرد: با توجه به گشت هاي شبانه روزي مأمورين يگان حفاظت محيط زيست استان و با هدف پيشگيري از شکار و صيد در استان به تالاب بامدژ مراجعه کرده و دامگاه ها و رشته و تورهايي که براي زنده گيري پرندگان استفاده مي شود جمع آوري و تخريب و متخلفان نيز از محل متواري شدند.

آقاشیرمحمدی از نجات دادن يک قطعه پرنده باقرقره از تور زنده گيري پرنده خبر داد و افزود: در گشت و کنترل يگان اداره کل حفاظت محيط زيست خوزستان در حوزه اهواز يک قطعه پرنده باقرقره که در تور زنده گيري پرنده گير کرده بود کشف و رهاسازي شد و متخلف نيز از محل متواري شده بود.

تالاب بامدژ در 40 كيلومتري شمال غربي شهرستان اهواز درامتداد جاده آسفالته اهواز انديمشك قرار دارد و نمونه منحصر به فردي در ميان چشم اندازهاي شهرستان اهواز مي باشد و تالابي دائمي با آب شيرين است.

 تالاب بامدژ به علت برخورداري از شرايط مساعد و به عنوان اكوسيستم آبي در منطقه گرم و خشک اهواز ، محل جذب هزاران پرنده مهاجري است كه اوائل پائيز و زمستان از مناطق شمالي به اين تالاب مهاجرت مي كنند.

خانواده اردك شكلان، خانواده غاز سانان، كشيمها، آبچليك ها، حواصيل ها، اكراس ها و پرندگان بومي آن دراج و خانواده گنجشك سانان از بيش ترين پرندگان این تالاب هستند.

از ميان پرندگان حمايت شده مهاجر به منطقه بامدژ مي توان به اردك سرسبز، اردك مرمري، اردك تاجدار، عقاب ماهيگير، قرقي، انواع سارگپه و اكراس آفريقايي اشاره كرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.