عباس آخوندی با اعلام اینکه تمام مردم کشور با تعریض محور هراز از جاده ایمن استفاده میکنند، افزود: چندین طرح مهم دیگر در مازندران وجود دارد که بخش عمدهای از ترافیکها را به خود اختصاص میدهند که در این بین علاوه بر هراز میتوان به محور فیروزکوه، آزادراه تهران ـ شمال و آزادراه قزوین ـ رشت اشاره کرد.
وی با تأکید بر اینکه نگاه توسعهای به محورهای مازندران در آینده در دستور کار قرار دارد، گفت: حدود 20 دستگاه تونل به طول تقریبی 17 کیلومتر در عملیات چهارخطه کردن محور هراز وجود داشته و حدود 17 درصد مسیر را فقط تونل تشکیل میدهد.
وزیر راه و شهرسازی به ایجاد 12 دستگاه پل در عملیات تعریض محور هراز اشاره کرد و افزود: این پلها با 2 هزار و 800 متر طول بر روی درههای عمیق قرار داشته و سهولت تردد را برقرار میکنند.
آخوندی با تأکید بر 32 کیلومتر دیوارسازی با ارتفاع بین هفت تا 17 متر در این مسیر ارتباطی، گفت: جادهسازی در مسیر ارتباطی هراز با دیگر جادههای معمولی کشور بسیار متفاوت است زیرا هزینه تمامشده هر یک کیلومتر جاده هراز حدود پنج برابر ایجاد جادههای معمولی در دیگر نقاط کشور است.
وی با اشاره به وجود حدود 55 کیلومتر از تعریض و چهارخطه کردن جاده هراز، افزود: این عملیات در سه فاز اجرایی میشود که در فاز نخست شاهد افتتاح هشت کیلومتر از آن با ایجاد دو کیلومتر تونل و 230 متر پل بوده و دیگر موارد ایجاد دیوارهای بسیار بلند است که بخشی از گلوگاههای مسیر را باز میکند.
انتهای پیام/ب