سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

برداشت 11 هزار تن پسته در شهرستان زرندیه

امسال 11 هزار تن پسته در شهرستان زرندیه برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، رئیس اداره جهاد کشاورزی زرندیه گفت: امسال یازده هزار تن پسته در شهرستان زرندیه به ارزش 121میلیون دلار برداشت و صادر شد.

قره بیگلو گفت: به طور میانگین در هر دو و نیم هکتار باغ پسته برای یک نفر شغل مستقیم و به صورت فصلی 50نفر روز، اشتغال زایی می شود.


رییس جهاد کشاورزی زرندیه افزود : ایجاد پایانه صادراتی برای پسته زرندیه ظرفیتی مهم و زیرساختی برای تقویت و تضمین حضور این محصول در بازارهای اتحادیه اروپا است.

قره بیگلو افزود: با توجه به تصویب برجام، لغو تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا و رفع ممنوعیت واردات پسته، لزوم استقرار پایانه تخصصی پسته وخشکبار در نزدیکترین نقطه به پایتخت و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اجتناب ناپذیر است.

رئیس جهاد کشاورزی زرندیه افزود : پسته ایرانی در دنیا بی رقیب است و کیفیت محصول و ارگانیک بودن فرآیند تولید سبب شده تا رغبت مشتریان خارجی نسبت به این پسته نسبت به گذشته بیشتر شود.

قره بیگلو گفت : کاهش شدید قیمت جهانی نفت و سیاست جداشدن از وابستگی به درآمد نفتی، تقویت زیرساخت های صادرات غیرنفتی و تکمیل زنجیره آن دوچندان کرده که ایجاد پایانه صادراتی پسته در زرندیه از جمله آن است.

وی افزود : مدیریت صحیح و هدفمند در ساخت پایانه صادراتی پسته زرندیه می تواند جایگاه واقعی محصول پسته این خطه را در حوزه تجارت جهانی نمایان کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اراک ، زرندیه ، پسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.