سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه کسی شایسته عشق ورزی است؟

مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: خدا کند در ما عشقی پیدا شود به مجموعه قرآن و عترت تا بدانیم که آن‌ها از هر معشوقی بیشتر شایسته‌ی عشق ورزی هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: خدا کند در ما عشقی پیدا شود به مجموعه قرآن و عترت، تا اولا بتوانیم یگانگی قرآن و عترت، و معجون مرکب از آن دو را بیابیم؛ و ثانیا در مقام پیروی و عمل، با توجه به آن دو و بر محور آن دو طواف عاشقانه بنماییم، و بدانیم که آن‌ها از هر معشوقی بیشتر شایسته‌ی عشق ورزی هستند، راجع به حضرت یوسف(ع) است که:
 
«جماله فی نفسه أعلی من جماله فی بدنه و جماله النفسانی اعظم من جماله الجسمانی و کل نبی أو وصی نبی جماله الروحانی اعظم من جمال یوسف الجسمانی.»
 
جمال درونی و باطنی او از زیبایی بدنی و جسمانی‌اش برتر و بزرگتر بود. روشن است که این اختصاص به حضرت یوسف(ع) ندارد، بلکه جمال روحانی تمام پیامبران و اوصیا و جانشینان آن‌ها از زیبایی جسمانی حضرت یوسف(ع) برتر و بیشتر است.
 
آیا (قطعن ایدیهن)(1)؛ (زنان، وقتی یوسف(ع) را دیدند) دروغ است یا راست؟! آیا «هو فی باطنه أحسن منه فی ظاهره»؛ (باطن او از ظاهرش زیباتر بود.) دروغ است؟! تازه (و ما أوتیتم من العلم الا قلیلا)(2)؛ (از علم، جزا اندکی به شما داده نشده است.) جمال واقعی حضرت یوسف(ع) اخفا شده بود. هم چنین داریم که:
«أعطی یوسف شطر الحسن و النصف الاخر لباقی الناس...»(3)
 
به حضرت یوسف(ع) بخشی ]نیمی[ از زیبایی عطا شده بود، و نصف دیگر به دیگران ...
 
امام علی(ع) می‌فرماید:
«لو کشف الغطاءُ ما ازددت یقینا»(4)
اگر پرده کنار رود، بر یقین من افزوده نمی‌شود.
یعنی «لم از دد یقینا کما لو کشف الغطاء لکم و تیقنتم»؛ (چنان که وقتی پرده از جلو دیدگان شما کنار رود، یقین پیدا می‌کنید، بر یقین من افزوده نمی‌گردد.)

منبع:تسنیم
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.