سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایان شدن عقده‌های عصبی بدن با تبخال

در طول روز برخی افراد کم و بیش با فشارهای عصبی مواجه می‌شوند که ممکن است سبب فعال شدن ویروس تبخال در قرنیه چشم شود.

دکتر مدرس زاده متخصص چشم و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ویروس تبخال، ویروس بسیار شایعی است که پوست، مخاط، ‌دستگاه عصبی و چشم را درگیر می کند. تقریبا تمام افراد در دوران کودکی در معرض این ویروس قرار گرفته‌اند،‌ این ویروس غیرفعال در عقده‌های عصبی بدن باقی می‌ماند و در صورت فعال شدن مجدد این ویروس به سمت قرنیه چشم می‌آید و در چشم عفونت ایجاد می‌کند.

وی افزود: ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در اثر عواملی نظیر استرس، تب، خستگی زیاد، کم خوابی و قرار گرفتن در سرمای شدید می‌تواند زمینه ساز فعال سازی ویروس تبخال در چشم شود.

مدرس زاده درباره علائم و نشانه‌های عفونت تبخال چشمی بیان کرد: قرمزی چشم، خارش، احساس جسم خارجی و اشک ریختن از جمله علائم این بیماری هستند.

وی ادامه داد: درمان این بیماری بستگی به میزان پیشرفت آن دارد معمولا با قطره، پماد ( 4 الی 5 بار در روز ) و گاهی داروهای ضدویروسی خوراکی تبخال چشمی درمان می‌شود اما گاهی اوقات لکه‌ای دور قرنیه چشم مشاهده می‌شود که به تدریج از بین می‌رود.

مدرس زاده خاطر نشان کرد: پرخوری و رژیم غذایی ناسالم هم می‌تواند از علل دیگر این بیماری به شمار آید همچنین استفاده از عینک محافظ، خواب کافی و نیز مراجعه به متخصص در صورت مشاهده هر نوع سوزش و خارشی در چشم توصیه می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.