سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهداف پروازی همچنان ناکام در کمپ سهمیه المپیک

تیم‌های ملی تیراندازی در رشته‌های تفنگ و تپانچه 5 سهمیه المپیک کسب کرد در حالی که اهداف پروازی در انتظار کسب سهمیه است.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات آسیایی هند آخرین رقابت تیراندازان برای کسب سهمیه المپیک است که مسابقه‌ای پیش‌‌بینی نشده برای فدراسیون و تیراندازان بود.

این رقابت‌ها با حضور 531 ورزشکار از 30 کشور در دهلی نو روزهای آخر را سپری می‌کند و تاکنون سهم تیراندازان ایران از حضور در این مسابقات سه سهمیه المپیک در تفنگ و تپانچه بود.

مسابقات آسیایی هند در حالی رو به اتمام است که تیم اهداف پروازی ایران هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده است و تنها مسعود عزیزان در تراپ دوبل فینالیست شد اما از رسیدن به المپیک ناکام بود.

اهداف پروازی ایران تاکنون در تاریخ تیراندازی موفق به صعود المپیک نشد که اگر این اتفاق در مسابقات هند می‌افتاد نقطه عطفی برای این رشته به حساب می‌آمد و شاهد ملی پوشان با اثبات شایستگی‌هایشان توجه مسئولان را بیشتر به خود جلب می‌کردند اما این اتفاق نیفتاد و اهداف پروازی باید منتظر چهار سال آینده باشد تا شاهد رکوردش در المپیک توکیو شکسته شود.

مهم‌ترین دلیل ناکامی ملی پوشان اهداف پروازی در مسابقات کسب سهمیه المپیک کمبود فشنگ بود که همیشه اردو تیم ملی را مختل می‌کرد علاوه بر این کمبود منابع مالی مانع برگزاری اردوهای مستمر برای تیم ملی بود.

تیم اهداف پروازی در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های تراپ، تراپ دوبل و اسکیت شانسش را در این رقابت‌ها محک زد اما ثمره‌ای در بر نداشته است.

حسین ضیایی درباره علل ناکامی تیم اهداف پروازی در این مسابقات گفت: تیم اهداف پروازی در این مسابقات در یک قدمی سهمیه المپیک بود اما با اندکی اختلاف آن را از دست دادیم.

وی افزود: مشکل اصلی تیم ملی هوای سرد بود که امکان تمرین بیشتر را از تیم ملی می‌گرفت و تمرینات اهداف پروازی نیز چون در فضای باز انجام می‌شود شرایط را برای ما سخت کرد.


ضیایی گفت: مشکلات مالی فدراسیون نیز مانع از این می‌شد که اردوهای برون مرزی برگزار کنیم اما عملکرد تیم ملی با توجه به امکانات و شرایطی که داشتند خوب بود.

ضیایی ادامه داد: فدراسیون همه تلاش‌هایش را برای بهبود وضع مالی انجام داد و از اهداف پروازی حمایت می‌کرد اما کمبود منابع مالی موضوعی مقطعی نیست که برطرف شود باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که چنین مشکلاتی برنامه‌های تیم ملی را برای شرکت در مسابقات دچار مختل نکند.

وی در پایان گفت: اکنون مسابقات برای کسب سهمیه المپیک تمام شده است و ایران اردیبهشت ماه میزبان مسابقات آسیایی اهداف پروازی است و باید برای این رقابت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.